fredag 6 mars 2009

ZZZZZZzzzzzoooo....


Idag var vi på zooo...Fru Fundersam,Johan, Egla ,Nikolas,Axel å jag. Vädret var härligt och det var lika mysigt som förra gången.
Jag tyckte att jag fick ett sådant bra kort på denna fågel.






ÅÅÅååå.... ni förstår inte hur stor dessa fåglar är, dom är gigantiska. Denna fågel är såååå stor att en vuxen karl bara orkar hålla i honom i några sekunder med båda armarna. Han är säkert längre än mej mellan vingspetsaran. Runt varje ben har han några slags remmar ca 7cm breda, som sitter fast i en grov kedja, och ändå kan han flyga.



Här är en Raggoon. Det är dom som gräver upp hela vår gräsmatta. Lite läskig tycker jag , för dom är inte så blyga av sig.







Här är Bruce, han var en av huvudrollsinnehavaren i dagens berättels. Som lästes av tanten på nästa kort.
Hon hade plockat fram olika slags arter av sköldpaddor.
Som barnen fick titta och känna på.
Och när hon frågade om det var någon som kunde hjälpa henne att vis runt dom för alla barnen , gissa vem som klev fram på två röda?????? Nä , det var inte jag. Men Axel. Uppppssss.


Ja han är inte blyg av sig inte, men han var såååå duktig å gick runt å visade alla barnen, mest fick Johan titta.
Å det var en massa barn , säkert 30st där.
Jag var helt svettig när det var klart.
Alla djuren dom har här är härifrån , så det är ganska kul att se alla. Själv visste jag inte att det finns en massa sköldpadder här.
Men att dom dyker ner i till vattenbotten på vintern.


Här är killarna å tittar på uttrarna, det tycker dom är kulast, så här blev vi länge. Nästa gång knäpper jag lite kort på andra djur så ni får se alla djuren som finns här i Montreal. Alla djuren på detta zooo ... är skadade djur som dom tar om hand om , och det är idellt arbete som gäller.

Fru Zoooo Lander

3 kommentarer:

Anonym sa...

Uttrarna är mina favvisar oxå:)

majsen sa...

Raccoonerna ar nog mina favoriter. Paminner ju om Bjornligan.

Vanta tills framat varen nar det borjar lata lite...:-)

Viktoria sa...

jag tror att jag är lite rädd för raccoonerna.