söndag 22 mars 2009

St Patricks day, med parad



Häftiga polisfordon dom har här va?








Axel hade perfekt utsikt över paraden.
Anna ville inte följa med tyvärr.







Idag sov vi ut , t.o.m. Axel sov länge idag. När vi hade fikat så for vi in till staden och tittade på paraden, men vi orkade inte stå hela paraden för denna var t.o.m. längre än julparaden. Jag tror att det var 185gången dom hade den.
Men när man börjar att titta sig omkring så ser man att många ser ut som Irländare , så deras för för för för fäder som kom hit på 1700talet har lämnat starka gener efter sig.
När vi hade sett klart på paraden for vi till Thai Express, det är ett snabbmatställe med Thaimat,
Men suuuuper god mat som vi tog hem å mumsade i oss.
Efter en liten prommis med Axel och Anna så blev det film Wallander men med Engelska skådisar.Men jag tycker att den svenska är bättre, vi slummrade till lite då å då, vilket betyder att den inte kan vara allt för bra.

Sedan har jag börjat med en ny bok, Flickan under gatan , och jag tror att den kan bli bra.

Denna vecka så har jag bibblan i morgon,tisdag kyrkis och bio på kvällen,onsdag bad,torsdag kyrkis,fredag städa,lördag tror jag att det blir middag hos Skagius , söndag en föräldrarfestival.
Vi ska även äta på restaurang en dag i veckan har vi bestämt så vi hinner med lite olika matställen som finns här.
Och i morgon så far Fru Fundersam till Korea buhuuu.....

Och förhoppningsvis så kommer svärföräldrarna hit i April, hoppas , hoppas ,hoppas.
Och då tänkte jag fråga Svårfar om han ville gå på Monstertruck med oss i olympia-arenan

ÅÅÅÅÅååå...jag längtar efter Agnes sååååå mycket nu att jag håller på att spricka.

Fru Walterstad

5 kommentarer:

majsen sa...

sa hade Axel och Pontus kilten pa sig :-)

Anonym sa...

Läser den jag oxå nu, verkar bra so far 100 sidor in:)

Viktoria sa...

Nej inga kiltar , vilket jag tyckte var väldigt tråkigt.

tjohoooo,,,då är det bara att läsa vidare då.

Anonym sa...

snälla,snälla,snälla,torka tåren på axel...

Viktoria sa...

jaaaa... det brukar rinna ur Axels ögon när det blåser lite.