måndag 2 mars 2009

Måndag kväll


Min pappa.






Så då är kvällen här, dagarna bara flyr iväg. Pontus for å handlade en kupé värmare som vi kan ha i garaget och i sovrummet när det är kallt.
Själv sitter jag med tv:n på, det är two and a half men. Som Anna brukar se på , själv tycker jag inte att det är så bra men det känns bättre så , för då är det ju som vanligt,

Tänk tiden går så fort, min pappa sa en gång
-Vet ni hur man vet att man har blivit gammal?

-Jo när man pinkar så går en stråle framåt i toan, och en del droppar rakt ner.
Jaaaaa..... min pappa är så pedagogisk. Visserligen så gäller väl detta bara män, men ändå.
Den är helt klart tänkvärd.

Min mamma däremot sa
- Vet ni när man börjar på att bli gammal?
- Det är när man börjar på att titta på olika fågelarter.
Även det är tänkvärt. Å jag vet inte om jag förstår så mycket mera av den.

Men än så länge så pinkar jag i en stråle och jag har inte börjat att studera fåglar.
Så då kan jag ju vara lugn, jag har inte blivit gammal än iaf.
Men å andra sidan så vet man inte med min pappa för han kan ha glömt detta påstående.
Han kan glömma vad som helst, tex. en gång då vi hade varit å kört fort med en häst på travbanan, och var på väg hem, så fick vi lov att vända halvvägs då min pappa hade glömt att ta med hästen. Fattar ni att han fällde upp transportluckan och satte på sulkyn på släpet, utan att änns reflektera över att han inte hade lastat hästen.
Vad som gjorde att han misstänkte att han glömt hästen var att hästen var så lugn där bak, vilket inte var vanligt för den hästen.
Jaa..... dessa åttondels Indianer är gåtfulla typer.

I morgon så är det kyrkisdax.

Fru Walercity

Inga kommentarer: