fredag 20 mars 2009

Fredag

ÅÅÅååå...idag måste jag städa , guuuud vad tråkigt, visserligen blev det lite roligare med dammvippan, men annars så är det det tråkigaste med att vara hemmafru.
Men som tur är så har jag ju hjälp av Axel, det tar ju lite längre tida att städa men det är 1000000gånger roligare när han hjälper mig.
Idag så ska han få vattna alla blommor, men jag tror inte att han behöver rensa toan idag.
Å på måndag åker Fru Fundersam och Johan till Korea i 2mån.
Fattar inte vad hon tänkte på när hon beställde den resan, inte var det på mig iaf.
Det kommer att bli sååååå tomt utan henne. Igår när hon lämnade igen vetekudden, som hon fick låna när hon hade mjölkstopp. Så hade hon tvättat den och sytt fast ena snöret som var av.
Så det var som en ny vetekudde jag fick tillbaka.

Och det ser mörkt ut med Pontus semester i April, dom har såååå mycket att göra att dom inte hinner med sig. Vilket säkert är kul på jobbet , men när han kommer hem så är han så lättirriterad och trött. Vilket inte är så kul för oss andra. Igår när Anna bad Pontus att stänga av ljudet när det var reklam på tv:n, så blev han så sur att han gick och la sig å sov.
Ofta somnar han med kläderna på för han är så trött.
Det skulle nog vara bra för honom att få koppla bort jobbet några dagar.
Inte tycker han om någon mat snart heller. Själv försöker jag att hålla låg profil, men även jag känner ju att tålamodet håller på att ta slut snart. Men nu är det helg iaf. men om dom inte får igång ett system idag så blir han tvungen att jobba i helgen också.
Men jag har köpt den maten han önskade sig , tills ikväll(köttrollader och strips)
Kanske ska jag öppna en vinare till och köpa lite cigg, så kanske han blir på bättre humör.

Nu ska jag köra Anna till skolan.

Fru Hemmafru

Inga kommentarer: