måndag 30 mars 2009

Homo,flata,bög,och lebb.

Idag har jag inte suttit stilla en enda stund.Först blev det Ikea , för att handla lite smått å gott,
Sedan Costco vilket är en bra affär men man blir ju galen på allt köööööande. Först måste man köa för att få komma in sedan är det kö till kassan och slutligen kö för att få komma ut. Förutom det sååå är det en billig å bra affär om man vill stor handla. Jag har hadlat kött för flera veckor.
Efter det for jag hem och lastade in allt och iväg igen till biblan och lämna å låna lite böcker.
Sedan blev det Wal Mart för att handla ute bord å stolar till Axel och lite annat smått.
När jag har lastat ur allt så städar jag lite till Pontus kommer hem å då blir det att laga lite mat.
Så nu behöver inte bli vaggad ikväll när jag ska sova.

Men iaf. idag i bilen så lyssnade jag på radion, vilket gjorde mig väldigt upprörd.
Man gör nämligen rekalam här att man ska rösta nej till att homosexuella får gifta sig.
Tydligen så är det något val här om det snart.
Men det är ju inte direkt en sjukdom som är smittsam eller som går att bota om man är homo eller ej.
Varför ska inte homosexuella ha samma rättigheter och trygghet som alla andra?
Deras argument är att barnen lider av att inte ha en mamma å pappa?????
Men vad jag förstår så har väl de flesta en mamma å pappa i början.
Om det nu skulle vara så hemskt att bara leva med pappor eller mammor så måste man väl även förbjuda ensamstående att ha barn själv, eller?
Men tror dom verkligen att om dom förbjuder homopartnerskap , att det ska minska homoparen? Och tänker dom verkligen på barnen när dom måste leva i otrygghet om den ene av föräldrarna dör eller vill skilja sig när dom lever medföräldrar i homorelationer.
Vad är det med homosexuella som gör att de ses som mindre intelligenta?
Att dom är så otroligt dåliga som föräldrar att dom inte ska få ha barn fattar jag jag inte.
Och att barnen skulle bli retade av andra för att de har homoföräldrar , tycker jag är ett otroligt dumt argument.
Det är ju som att säga att det är fel på dem?
Så istället för att ta itu med mobbarna så hjälper vi dem med att som vuxen säga till våra barn att dom är felande.
Jag blir såååå otroligt upprörd av detta , jag fattar inte hur de tänker?
Och ledsen blir jag också när jag tänker på dessa stackars människor som blir så otroligt diskriminerade, av ett val som dom inte har bestämt själva.
För om det hade varit fel på att vara man å kvinna , hade du då kunnat ändra din ställning och börja gilla samma kön som dig själv? Och tycker du själv då att du inte hade varit lämpad som förälder?
Ja herre gud, vad dumma en del människor är, eller man kanske inte ska säga herre gud för det är väl de troende som oftast är emot homosexuella.
Tom. narkomaner,krimminella,sjuka,dumma,blinda, döva,alkisar, tonåringar, mm mm mm får ju ha barn och får känna en trygghet i partnerskap.


Nej nu måste jag sluta för annars så blir jag tokig.

Fru För Homopartnerskap.

2 kommentarer:

disco sa...

Jag med nästan så man vill byta läggning. Bara därför att.
Hälsa

Viktoria sa...

Okej , men Pontus är redan upptagen.