torsdag 19 mars 2009

Torsdag å fortfarande soool

I dag har vi varit på kyrkis, men jag ville bara hem och gå ut i det härliga vädret.
Och nu sover Axel , så det är ju bara att vänta på att han ska vakna så vi kan gå ut.
Annars så händer det inte mycket just nu här. Pontus jobbar, Anna är i skolan , å vi hemma.
Får se om jag orkar röja undan alla vinterkläder , men alla säger att det kommer att komma minst ett snöoväder till, men det är svårt att tro, när det är så här varmt. Men de vet väl bäst.
I går gick vi å sprang lite granna, men vi minskade tiden med 3min iaf på våran 3kms slinga.
Och kroppen känns helt okej idag , så jag är sååååå glad, kanske blir det en liten tur i kväll med.
Det är ganska kul att ta denna runda nu för det är så mycket folk ute som man kan titta på.
Sedan har jag ju glömt att berätta om min första laserbehandling.
Först kom jag dit och fick klä av mig sedan fick jag ett vitt skynke som jag fick vira omkring mig.
Man ska inte ha svart på sig för det drar tydligen åt sig ljuset.
Sedan rakade hon mig på hela benen och rutade in dem i avlånga ruter med en penna.
Sedan kletade hon på gele, och tog en apparat som ser ut som den man gör ultraljud med.
Satte den emot huden och tröck till och så känndes det som om det sticker till i hårsäckarna, ibland gjorde det ont, och på vissa ställen började tom. att blöda ur dem.
När allt var klart sprajade hon på en kylsprej och maserade in, allt tog ca 3 timmar.
Så nästa gång kunde jag ta med mig en bok om jag ville + att det även skulle gå fortare då när hårsäckarna inte är så starka längre. Så nu väntar jag med spänning på hur det ska bli.
Jag har fått i läxa att raka dem varannan dag för att få igång växten, och annvända min foliehandske varannan gång jag ducshar.
Tydligen så ska det börja på att växa igen , men en viss del kommer att ramla av, men inte allt eftersom hårväxten har olika skeden så måste man vänta 6veckor emellan varje behandling.
Men min kompis Egla hade gjort bikinilinjen för några veckor sedan , och efter ett par veckor så en dag så hade allt bara ramlat bort, så hon behövde nog bara en behandling till.
Men mina ben sa dom att det kommer nog att behövas typ minst 6gånger, för det är ju en liten större yta.
Det ska bli helt ovärkligt att slippa raka sig iaf. ååååå skönt.
Nej nu ska jag äta en matlåda som jag fått av Fru Fundersam och sedan röja lite.

Fru Waltercity

Inga kommentarer: