tisdag 24 mars 2009

Tisdag.

Nu är kyrkis avklarat, Axel sover och lunchen är snart klar till Anna å mig. Det är så kul att se Axel på kyrkis nu när det är sång för han börjar på att kunna alla sånger, d.v.s. alla gester.
Han har även lite smått börjat att leka med andra barn nu.
Men en annan sak är att han har börjat på att bli sååååååå blyg helt plötsligt.
Och när jag håller i Nickolas (Eglas son) så blir han så sotis, han tycker inte om honom, men om Johan kommer och sätter sig i mitt knä så är det frid å fröjd.
Och ännu en till sak är att när man tittar sig runt på alla mammer på kyrkis så är det inte mågna ifrån Kanada, det är ganska kul med alla olika mammor , vi har Italien,Grekland,Litauen,Slovakien,Japan,Korea,Sverige,England,USA, så ni ser att det är en stor blandning på oss. Men det är bar kul tycker jag att få se lite olika kulturer.
De från Italien är starka kvinnor som bestämmer där hemma kan jag tänka mig.
Grekland är vackra och ganska lik oss.
Litauen är full av energi.
Slovakien får man ett intryck av att vara smart, vänlig.
Japan är tystlåten.
Korea är godhjärtad.
England är virrig med fri barnuppfostran.
USA är ganska vanlig.
Sverige är jag.

Fru Sverige

2 kommentarer:

Anonym sa...

Utvecklingen verkar gå som den ska med lill-prinsen....blygheten är ju bara ett tecken på att han lämnar ettåringens omnipotenta värld och går vidare......

Viktoria sa...

oj oj oj.....