tisdag 10 mars 2009

Tisdag=kyrkis

Idag är nr.2 med soppor, det gick ganska bra igår , men på kvällen blev jag lite hungrig med då fuskade jag med ett päron.
Men det är iaf. 1kg ner på en dag. Men de första kilona är väl bara att man tömmer sina tarmar.
Men en annan sak som är bra med detta är att jag blir av med sockerberoendet som jag har fått sedan jag flyttade hit.
Å...varje gång jag börjar på att tvivla på att jag ska klara det så tänker jag , -jag gör detta för min egen skull, jag är värld detta, jag är skyldig min kropp detta.
Å... då känns det genast inte mycket bättre. Men jag tror att det är de första dagarna som är värst, för förra gången jag gjorde det så efter ett par dagar så kännde jag inte någon hunger eller sug.
Hoppas att det är lika denna gång då, så i morgon så är det värsta över.
Och en underbar andedräkt får man på köpet, det är så ögonbrynen kavlar sig uppför pannbenet på folk när de känner den. Så det blir att tugga tugg idag.

ÄÄÄÄäääntilgen är min svårfar tillbaka, vilket ni redan säkert har listat ut på kommentarerna på
gårdagens inlägg. För vem annars kan få en att bli helt förvirrad??????
Som tex en av de första gångerna när jag var hos Fam Walterstad, så ska Mats berätta vart en sak låg.
Då pekar han och säger - Om du tittar där borta bredvid det gula huset som har brunnit ner.
???????
Själv tittar jag förståssss efter det gula huset, och hittar det naturligtvis inte, för det hade ju brunnit ner. Men allt låter så naturligt när han säger saker att man inte reagerar på en gång.
Men numera så tror jag inte på någonting han säger, för man vet aldrig ändå när han talar sanning eller ljuger. Å inte får man någon hjälp av Caisen heller , för hon håller bara med Mast hela tiden.

Anna tyckte ju så synd om mina föräldrar när jag skriver om dem , så jag tänkte avlasta dem lite med att skriva om mina svärföräldrar istället.

Fru Waltercity

5 kommentarer:

Anonym sa...

varför gå över bron efter vatten?
när du kan kliva direkt i ån för att bli blöt.....

Anonym sa...

det heter faktiskt gå över ÅN efter vatten!!

Anonym sa...

den åååån.jag skulle över hade bro!!!

Anonym sa...

tydligt det, you fathermucker.... men en å var det lika väl med,så det så...

Anonym sa...

okay...jag tar det från början:
bättre med en mätt fågel i bur,än
flera i skuggan