söndag 1 mars 2009

zoooo........










Det blev zooooo idag för oss. Ett litet fint och perfekt zooo... ca 5min från där vi bor.
Dom visade massvis med olika djur från hela Kanada, vilket var väldigt kul att få se.
Alla djur är så stora här tycker jag. Speciellt alla fåglar.
Tyvärr så sov björnarna, men det ska bli häffffftigt att få se dem till våren.Axel tyckte att de enorma Korparna och Uttrarna var kulast.
Själv tyckte jag att ugglorna var häfftiga och stora.
Men alla djur var kul att titta på och det var hur mysigt som helst.
En precis lagom park med över 110 olika arter, vi köpte familje årskort, för vi tänkte nämligen fara hit många gånger, då Axel verkligen uppskattade detta.Att få springa fritt och titta på alla fina roliga djur var en succe. Sedan fikade vi i ett fikarum som var till för om man hade med eget fika. Sedan fortsatte zoooet innomhus , med fiskar, ormar, sköldpaddor,mm mm mm mm .............Ja tiden flög iväg och härligt väder var det. Hit kommer vi att ta alla som hälsar på oss, det var verkligen mysigt. Dom behöver även frivilliga som jobbar på zooet , kanske kan det vara någonting för Anna och mig?

Nu är steken inne i ugnen, så nu är det bara att vänta. Sedan köpte vi en cheescake som jag skulle ha till tjejjerna i morgon, men tyvärr så råkade vi förstöra den lite så , nu blir vi ju tvungen att äta upp den själva i kväll, oj oj oj då, vad synd.Inte blev det något bak idag heller.

Fru Walterstad

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej håller just på att lära mej kommentera

Viktoria sa...

tjohooooo...äntligen

Anonym sa...

välkommen in i cyber-värden mormor.
kram farfar..
ps ds o dhl hälsa morfar