tisdag 5 maj 2009

Tisdag

Anna är fortfarande hemma men känner sig bättre idag så vi ska gå till frissan kl 1100 så dom får fixa till hennes hår.
Det blir inget kyrkis idag , jag tycker att det börjar kännas tråkigt men kyrkis numera, för det är så fint väder och vi vill ju vara ute då.
Men det har ju varit toppen över vinterhalvåret. Men det ska ju regna på Torsdag så då kanske vi far dit då istället.
Om 3,5 vecka kommer nog Agnes hit, jag längtar såååå mycket , då ska vi bara mysa i flera veckor.
Vill även passa på att njuta av Anna så mycket som möjligt nu också för hon flyttar ju hem om ca 6 veckor, huwa huwa, hemska tanke.
Men jag förstår att Anna vill gå sista året i grundskolan hemma i Sverige för det är ju nu dom ska välja till gymnasium och så måste ju hon ha betyg i Svenska också.
Men hon har verkligen kämpat tappert här i Kanada med skolan, vilket inte har varit så lätt.
Att vara 14år och helt plötsligt måsta lära sig allt på eng. Jag tycker själv att det är lite jobbigt att prata på eng. ibland då det är svårt att uttrycka sig som man vill. Men man lär sig en massa iaf.

Men nu är det ju bara 1år kvar snart och jag tycker att det har gått väldigt snabbt detta år.
Axel sa sitt första ord på eng igår , då han vinkade till Egla och sa Bye!!!!

Fru Walterstad

2 kommentarer:

majsen sa...

Go Axel

matsgustav sa...

dragons tog sm-guld