fredag 22 maj 2009

Fredag.

I dag blev det inte som jag hade tänkt mig men det gör ingenting för det blev bättre än vad jag hade planerat.
I morse så klippte jag gräsmattan innan Anna for till skolan så Axel kunde vara med henne.
Och vid 0800 blev det strömavbrott, jipppi.
Så jag körde Anna på skolan och när jag kom hem så mötte jag grannen som sa att strömmen inte skulle komma tillbaka förrän på kvällen.
Tjohooooo!!!!! Då kan jag inte tvätta , inte handla mat, och inte städa, inte göra ren poolen, ja....allt som jag hade tänkt göra.
Och halvsvettig som jag var efter klippningen och med håret i ett stort ruffs eftersom jag somnade med blött hår igår, så kännde jag mig vääääldigt snygg.
Men som tur är så bor jag i ett land där chansen är miniminiminiminmal att jag ska träffa någon jag känner, så jag försökte att fixa till det värsta och sedan stack bubben å jag iväg på äventyr.
Först for vi till Mc Dolnalds Park , där åt vi lunch och lekte i parken, sedan blev det en cheescake i Mc Café , det var så himmla mysigt då vi hade ett bord för två, där vi satt å snackade lite å njöt av varandras sällskap. Det var så mysigt att jag ville inte att det skulle ta slut så vi for vidare till Toy´s ar us, där vi handlade lite bilar å så. Men när vi kom hem hade strömmen kommit tillbaka. Men nu orkar jag inte göra någonting. Så det får bli en annan dag.
Det blir tårta i kväll hos Skagius och Tivoli i morgonbitti med Jonssons.
Det är perfa väder med lite moln och inte för varmt, så idag kan man vara ute också.

Fru Walterstad

Inga kommentarer: