söndag 3 maj 2009

Jag är 36år.

I dag har jag kommit till insikt med att jag har kommit till en ålder då jag kan börja på att se tillbaka på mitt liv.
Jag har aldrig tänkt på det förut , kanske för att man har varit mitt i livet då.
Men det som är positivt är att alla minnen är så rosenröda numera, och jag börjar mera å mera tycka att jag har haft ett bra liv. Förut var jag såååå bitter på en massa , men så känner jag inte längre, nu tänker jag bara på bra minnen.
Men då istället så börjar jag på att längta tillbaka till olika minnen, olika ögonblick.
Tror ni att jag har kommit i en tidig 40års kris???????
Kommer det att vara så nu resten av livet att man kommer att minnas tillbaka och bli vemodig??
Vemodig på att se livet bara går förbi.
Jag är lycklig nu på alla sätt å vis så varför längtar jag tillbaka??
Ett litet ögonblick som jag tänker på ofta är i Gåltjärn, sommar, jag går och Agnes rider på sin lilla b-ponny, vi är på väg till paddocken och vi genar över ängarna, å det är varmt.
Just då var jag sååååå.... harmonisk. En skön känsla i kroppen.
Men å andra sida så är jag det nästan hela tiden numera, men för 6år sedan så var jag nog inte det så ofta. Kanske det är därför som dessa ögonblick svetsar sig fast i minnet.
Ja jag vet inte alls jag.
Men minnena behöver inte vara så långt tillbaka heller för ibland så längtar jag även tillbaka till Skönsberg. Så kanske är det så att man får nya minnen hela tiden och om 20år till så kommer jag att minnas denna tid med glädje.

Nej nu är jag så trött att jag bara yrar. Jag får nog sova på saken så kanske jag kommer till helt andra slutsatser i morgon.
ÅÅÅÅ..det kan vara så att jag har dessa tankar lite extra just nu då mina hormoner krävde en påse m & m på 240gram nyss och 143st nya ob i timmen.
Ni som inte har en penis vet jag vad jag snackar om.
Som sagt den kan ju ha lite med saken att göra eller mycket.
För nu tänker jag inte alls lika. Tänk att det kan ta sådanda vändningar i hjärnan , bara för att
hormon nivån är rubbad i några dagar.

zzzZZZZ.....zzzz....ZZZZzzzzz.....

Pratar jag i sömnen nu eller??????

Inga kommentarer: