fredag 15 maj 2009

tiden går så sakta idag.

kl är nu 08.23 och jag har varit vaken i drygt 2,5 timmar redan , och väntar på att Anna ska vakna så jag kan få städa där uppe och börja på att packa. Men hon lär väl sova till mitt på dagen, kan jag tänka. Jag har precis tagit fram resväskorna och Axel blev helt till sig, tror att han fick resfeber.
Jag tror att jag måste köpa en egen liten resväska till honom som han kan ha sina leksaker i och dra själv.

Det var så kul igår när jag pratade med min mamma, och hon längtade sååå efter Axel.
Och även pappa längtade och tycker att det ska bli kul. Och jag vet inte hur vi kom att prata om det men Axel är ju farfars pojke helt å hållet. Inte bara det att dom ser lika dan ut men så fort man säger farfar så blir Axel glad.
Men nu ska tydligen morfar upp till kamp , för tydligen så ska dom bli två om den saken.
Och morfar säger att han har ju djur som Axel tycker om.
Dom där två dårarna , dom ska tävla hela tiden om allt. Det började när Axel föddes och vi skulle hitta på namn åt honom. Båda ville att han skulle heta efter honom.Han heter ju Björn efter morfar och Gustav efter farfar.
Då var det ordningen som vi skulle bestämma , båda ville ju ha sitt namn först.
Men det blev Björn Axel Gustav. Sedan har det bara fortsatt i den stilen med allt inte bara Axel.
Ja ja..... vi får väl se vad som kommer här näst.
Men jag vet att farfar vill att Axel ska vara hos dem hela våran semester i Sverige.
Men jag har lovat mappa att dom ska få ha honom i 1 vecka.
Det brukar ju vara Mor å Far mödrarna som pratar om dessa saker, men inte i denna familj.

Nej nu måste jag gå ....

Fru Walterstad

Inga kommentarer: