söndag 31 maj 2009

Morsdag.

I dag vaknade jag vid 6tiden, av Axel. Men bredvid honom låg Agnes , åååå jag blev så glad när jag vaknade å fick syn på henne. Men nu när jag har fått tid att titta på henne lite närmare så tycker jag att hon har förändrats jättemycket på utseendet.
Detta var den bästa morsdagspresenten jag har kunnat få.
Men jag fick även en annan present igår som gör mig helt salig.
Jo , ni vet ju hur ont jag har i svansen, har ju varit till doktorn flera gånger, röntkat och nu ville de ju spruta in en cortisonspruta där. Och det har varit ett riktigt helvete med att sitta jag har tom. fått en sittring för att slippa den värsta smärtan. Och läkarna säger att det nog inte går att få bort , för att det är nog en skada.
Men så i går var ju Anna å jag på massage, och ingen vanlig massage utan en där dom drar ut hinnan som ligger runt muskeln, och han frågade mig innan han började om jag hade några problem, så jag berättade om svansen.
Då tog han och masserade hela baken och drog ut alla muskler runt svansen.
Vilket för övrigt känndes lite pinsamt och konstigt, men det var otroligt skönt och jag lovar att benen känndes som dom blev 50cm längre.
Men så igår när jag kom hem så kunde jag sitta , och för första gången på väääääldigt länge så kännde jag min svanskota. Och nu på morgonen så kan jag sitta på en stol utan att det gör ont.
Förutom lite träningsvärk efter massagen. Det är helt otroligt. Jag som trodde att jag skulle få leva med detta hela livet, denna smärta och pinsamt när jag ska resa mig och inte kunna.
Har tom. fått hjälp numera för att ta mig upp ifrån sittande ställning, då smärtan har varit helt outhärdlig.
Och nu kan jag sitta å ställa mig upp hur jag vill. Jaaa jag fattar det inte , jag kommer inte ihåg hur härligt det är att kunna det. På måndag tänker jag köpa en blomma och fara dit till massören med. Tänk om det är så enkelt, vad glaaad jag skulle bli då.
Samtidigt fundersam på vad läkarna gör. Dom har sagt att det inte går att bota, och att det är en skada och att den är innflamerad.
Och så kan en enda enkel behandling göra så att jag kan funka igen.
ÅÅÅååå... vilken tur att Anna å jag provade på just denna behandling, för jag hade nog varit för snål att testa på denna typ av massage , då hade jag nog valt en vanlig massage ist.
Tom. Pontus funderar på att gå dit och prova han som hatar att bli tagen på.
Jaaaa som ni ser har jag blivit religiös igen , salig är jag ni fattar inte , det känns som ett mirakel för mig, som om jag blivit botad.
Att gå i trappen är inge problem heller nu.
Nu måste jag gå å ta hand om Axel.

Fru Walterstad

3 kommentarer:

kusken sa...

åke svanstedt vann elitloppet mentorvald palema

Viktoria sa...

Tjohooo!!!!!
Kung Åke.

Åke Svanstedt går på vatten tja la la la la la la la la .......

Jenny sa...

Men vad härligt att massagen gjorde att det känns bättre i svanskotan!!! Ja skam den som ger sig, vilken tur att du tog den massagen!! Fast den lät ju lite läskig också när dem drar ut hinnan. :-D