måndag 25 maj 2009

Å så är det kväll igen då.

I morgon är det kyrkis, tandläkaren, bio.
Onsdag är det fika med tjejjerna å alla barnen och Gas Metro ska ringa.
Torsdag är det kyrkis, massage för Anna å mig.
Fredag städa.
Lördag massage för Anna å mig , Agnes kommer hit.
Söndag mysa med Agge.

Och idag var Anna,Axel å jag och stoooorhandlade , så nu har vi mat för flera veckor framöver.
Jag tycker att det är såååå skönt att ha ett fullt kylskåp.
Tänkte även försöka att minska på sockerintaget i denna kakmonsterfamilj.
Men det är inte lätt , sist Pontus var å handlade så kom han hem med 5 paket kaker.
Och jag är inte så mycket bättre själv heller för den delen.
ÅÅÅååå... jag hoppas bara att det inte är ett hål Axel har i tanden.
Man känner sig som en sämre mor när ens barn har hål i tänderna.
Axel sover nu , och peppar peppar han har inte hostat än så länge.

Pontus ligger helt utslagen i soffan och sover han somnade direkt efter maten idag.
Stackarn , han är helt slut, jag har iaf kunnat vila lite idag här hemma även om jag inte har sovit.
Men det kan inte han , och det var dessutom han som var vaken längst i natt.
Så nu vet jag inte om jag ska väcka honom så han får gå upp å sova, eller om jag ska låta honom sova i soffan så att han inte vaknar. Ääähhh han får ligga i soffan ifa Axel börjar på att hosta igen.
Så kan jag ta det första passet så Pontren får några timmar i sträck iaf innan han ska iväg till jobbet igen å slita. Min lilla Bamse.

Måste ringa om poolen i morgon igen för jag vill verkligen att den ska vara klar tills Agnes kommer hit och tills vi ska ha vårat pool party den 6 juni.

Fru Walterstad

2 kommentarer:

svårfar sa...

vickan du har så rätt,,man ska inte väcka den björn som sover...
"bättre med en kaka i munnen än en
irriterad man i sängen" (strimberg.)

Viktoria sa...

hmmmm......
man blir irriterad på mannen i sängen om han har en kaka i munnen när björnen inte ska bli väckt och sover.