tisdag 19 maj 2009

god morgon.

I dag är det strålande sol , men det ska regna ikväll.
Och man kan bli galen på Montreal, idag har jag ringt till Annas rektor som lovade för tre veckor sedan att titta på om Anna kunde få mera Engelska nu innan hon ska hem. Jag ringde till gräsklipparfirman som lovade förra veckan att återkomma om pris för gräsklippning. Jag har försökt att få tag på min familjedoktor om röntken bilderna. och jag har ringt till poolfirman som har lovat i en månad nu att komma hit och fixa poolen.
OCH JAG HAR INTE FÅTT ETT ENDA VETTIGT SVAR..........
HUR ÄR DET MÖJLIGT ???????
Ja man får inte vara stressad i denna stad.
Men nu när vi har varit utanför Montreal så ser vi att det är helt annorlunda utanför Qubec.
Utanför är alla mera serviceminded, och allt är mycket mera organiserat.
Jag vill lova att Fransmännens gener inte har slagit väl ut i denna provinc.
Jag fattar inte hur det kan gå runt här över huvud taget.

Nej nu ska jag gå å fika

viktoria

Inga kommentarer: