fredag 1 maj 2009

Min Pappa.....

Det är inte ofta jag pratar med min pappa på telefonen, oftast är det mamma jag pratar med, då hon är pratglad och pappa inte. Min pappa kanske har ringt till mig tre gånger i mitt liv.
Men det gör ingenting , för jag vet att han ringer om det är någonting. Annars så vet jag ju att allt är som det ska. Med mamma kan man liksom prata med även om det inte är någonting. Man kan prata med henne i en timma och ändå inte ha sagt någonting på den tiden.
Men iaf så ringde jag hem idag , och pappa svarade för ovanlighetens skull. Han lät på ett strålande humör och började genast berätta saker, vilket inte är så likt honom, det brukar vara jag som står för berättadet.
Han berättar att det är 20grader varmt där och att solen strålar. Och jag svarar med att det är ungefär lika varmt här runt 19grader men att det regnar och att det skulle bli bättre på eftermiddagen.
Då säger min pappa- Hur många grader har ni då?
- Men pappa jag berättade ju nyss det. säger då jag.
- Ja, just ja , har ni också sol? svarar han mig då.
Det är vid den frågan som jag fattar att han har inte lyssnat på ett enda ord jag har sagt.
Jaaaa det är härligt med föräldrar som lyssnar på en.
Sedan frågar han hur det är med Oscar?
Min brors son.
Att min pappa är disträ , vet jag sedan förut. Han har åkt till fel jobb och undrat vart alla människor är, en gång när jag skulle få åka med honom till skolan så går vi ut genom dörren tillsammans , och när jag går runt bilen och tar i dörrhandtaget då åker min pappa ifrån mig.
Helt ovetades att jag inte är med i bilen. Själv tror jag att han skojjar men när han försvinner i horisonten så förstår jag att så är inte fallet.
Han har även åkt förbi mig när han ska hämta upp mig, och vet ni vad det värsta är ????
Att han kommer inte på det senare heller, att han har glömt någonting.
Men han avslutar iaf samtalet med att säga -puss puss.
??????????????
Han kanske har sagt det en gång förut i mitt liv. Och det låter inte särskilt naturligt när han säger det , men jag blir glad ändå.
Föör min pappa är starkast , bäst och snyggast.
Och jag älskar honom precis som han är, och jag vet att han älskar mig på sitt vis.

Fru Walterstad

Inga kommentarer: