fredag 1 maj 2009

Goooood morgon fredag.

I dag regnar det , men jag såg att det skulle bli fint på em.
Men det är väl tur att det regnar lite för i Halifax är det en väldigt stor brand som härjar fritt.
Vi behöver inte vara oroliga för vi bor ju på en ö, men å andra sidan så ligger Halifax på en ö också.
Så vi får hoppas att dom får bukt med elden idag.
I dag vet jag inte vad det blir, ev. far jag på IKEA å handlar hårdbröd. Men jag vet inte alls , vill göra någonting med Axel så han får röra på sig lite, kanske zoo om det blir finare väder på eftermiddagen.

I måndags så skulle poolkillarna ringa så vi kunde bestämma tid för lagning av poolen. På onsdag ringde jag dit för att påminna dem eftersom dom inte hade ringt än. I dag är det fredag och de har fortfarande inte ringt. Det är helt otroligt vilken dålig service det är i detta land.
Att ha det så här skulle inte funka i sverige. Men här är det bara så. Kunden får vänta och det är alltid företaget som har rätt i allt.
Som i går när de var här och skulle stätta in beredaren, man blir orolig bara dom kommer för allt går sönder när dom håller på. Först blev hela trappen ner förstörd när dom tog in den nya beredaren. Sedan hade dom tagit min vita , hemvävda matta till dörrmatta för att torka av all rost från skona. Även fast jag hade lagt bort den i ett hörn. Och när jag sa till honom att det var en finmatta han hade förstört så sa han bara - åå... men det visste inte jag.
?????????? Tänk att han inte visste det, vilken otur då.För han kunde ju inte ha frågat eller så.
Och jag hade även sagt till honom att om han ville ha någonting så skulle han bara ropa på mig.
Och när han var ner och kollade i rummet där beredaren står, så sa han att enligt lag så måste man ha någon slags ventilation nuför tiden till rummet med beredaren, men jag kunde vara lugn då han skulle fixa det åt oss.
Men tydligen så blev det för krångligt, så det blev väl en regel med ett undantag. För något hål i väggen som han sa att han skulle göra, finns inte. Å när jag frågade ,så behövdes det inte helt plötsligt , och var inte så viktigt, då det skulle bli lite jobb med att få dit hålet.

Ja ja......

Nu ska jag snart köra Anna till skolan.

Inga kommentarer: