lördag 2 maj 2009

Lördagkväll.

Först i morse så var vi på vårdcentralen och Axel fick 3 sprutor, bla. en som skyddar mot vattkopper. Och Axel bara bet ihop och sa inte ett knyst, sköterskan sa att det var i denna ålder som barnen brukade skrika som mest och dessutom så var det en spruta som gjorde väldigt ont.
Men så när vi skulle åka hem ( så snodde jag 4 ansiktsmasker, men tala inte om det för någon)
så ramlade Axel ute och slog huvudet , så då var det ju bara att gå in igen då, och han fick värsta bulan på pannan. Så sköterskorna försökte att göra rent och kyla , men då började Axel på att grina , så dom fick sluta. Men då kom hon som tog sprutorna på honom in och sa att , man inte kunde förlita sig på att det gick bra med honom då han inte ens grät när vi tog sprutorna, så vi skulle hålla koll på honom ett dygn eftersom det var en så stor bula.

När vi kom hem så var det garage sale i våran kyrka , så Axel å jag tog med oss några dollar som låg i skåpet och kilade dit. Å vi hittade en jättestor låda med en massa lego mm mm. Så jag sa att jag bara hade 7dollar med mig och att jag ville köpa lådan, å det fick jag.
Axel hjälpte mig hela vägen hem med att bära på lådan.
När vi kom hem så ser jag att det är betydligt mera än vad jag hade trott i lådan.
En tågräls med tåg, tre bliar,ett stort ficher price piratskepp,ett litet skepp, och ett stoooort lego piratskepp med alla dess tillbehörigheter inkl. flera drakar.( Men jag måste få tag på en beskrivning för det är ju en mille bitar) , ett lego fort och minst 40st lego aliensgubbar,
Sedan var det en massa platter och andra grejjer i lego och en slags byggsats i plast som jag inte vet vad det heter+ lite annat smått å gott. Så jag tyckte verkligen att vi fyndade där för 50kr.

Sedan var det frissa dax för Anna å mig, och det var som vanligt en ny upplevelse.
Det var en man och resten kvinnfolk som jobbade åt honom. Han klipper å fönar och blandar färger sedan får tjejerna göra allt annat. Och det känns som ett allmänt kaos , men på något sätt går det ihop ändå. Jag blev jättenöjd med både färgen och frillan och föningen. Och när de färgade så masserade dom håret jättelänge åååååå....mmmm....
Anna blev inte fullt lika nöjd, när vi kom hem så vände vi nästan i dörren och for tillbaka , så på Måndag morgon kl 0800 ska hon dig igen och dom ska fixa till det så hon blir nöjd.

I morgon blir det nog zoooo... hoppas jag.

Fru Walterstad.

3 kommentarer:

Farmor sa...

Jag tror Magnus brukar hitta byggbeskrivningar för Lego på Internet, fråga honom.

Jenny sa...

Vill ju se bilder på era nya frisyrer!! :-)

Viktoria sa...

japp , jag har sökt men hittar inte detta skepp.

HMMMMMmmm.... vi kanske kan fixa en bild i morgon.