måndag 18 maj 2009

I går , Marineland.

I går hade vi hur mysigt å bra som helst. Allt var perfa. Det blir en dag att minnas länge.
När vi vaknat så åkte vi till Marineland , som Pontus hade kollat upp och ville åka till.
De hade premier i helgen, där såg vi flera olika föreställningar med allt från sjölejon, delfiner, valar,späckhuggare mm mm mm . Vi matade björnar och rådjur, och de hade även gigantiska fiskar i en fin park med små broar som gick på över vattnet. Över allt kunde man köpa mat och få mata alla djuren. Ja det var helt otroligt att få se en späckhuggare och vara så nära att man hade kunnat klappa den. Vi åt lunch ute i det fria i en park där vi kunde vila en liten stund.
Sedan åkte Anna å Axel karruseller för hela slanten, Axel tyckte att det var lite läskigt men han ville ändå åka.
Efter att ha varit hemma å vilat en stund och fixat till oss blev det middag på fin fin restaurang.
Skylon, ett väldigt högt torn som snurrar runt längst uppe, med en otrolig utsikt.
Slälv åt jag sea symfoni, å jag njöt varje tugga och så avslutade vi med att ta en nybakad cheese cake.
Efter middagen begav vi oss till fots ner på staden och till fallen för att se en ljusshow och fyrvärkeriet, tillsammans med en miljon andra människor.
Axel har varit helt ortolig hela helgen och trots att han har varit sjuk så har han inte gnällt en gång. Jag fattar inte hur han kan vara så otroligt lättsam och nöjd med allt.
Denna resa har varit helt underbar på alla sätt å vis och det har varit kul att få se ännu en sak på min lista på vad jag vill se innan jag dör.
Sedan vill jag bara säga att jag har en helt underbar make som fixar å donar till oss alla hela tiden, han är så otroligt snäll och omtänksam. Jag är så lyckligt lottad.

Idag blir det hemresa med lite olika stop på.


Fru Walterstad

Inga kommentarer: