tisdag 28 april 2009

Så var Tisdagen avklarad.

I rask takt gick vi till kyrkis idag , det tog en dryga timme. Men på vägen hem så regnade det hela tiden så man blev blöt inpå bara kroppen, som tur var det varmt ute.
När jag kom hem så var det 1 miljon myrer i köket, små jävlar, vet inte var de kommer ifrån.
Så var det dax för sushi kursen, och det var väldigt lärorikt, eftersom jag aldrig har varit någon stooor ätare av sushi, men jag har alltid gillat det.
Anna har blivit en riktig sushitjej, hon vill ha det hela tiden numera.
Men iaf så fick jag lära mig att riset är ett lånkok , med vinäger och socker.
Max en dag gammal får det bli, men helst bör det ätas på en gång.
Sesamförna har man för att förhöja smaken i dem.
Man får aldrig trycka ut riser på sea weeden , utan man måste flytta riset.
Wasabin och soyan ska alltid vara skilda dvs. man ska inte blanda ihop dem.
Man bör annvända wasabi på den rååa fisken , det är för att ta bort bakterier som kan vara i rå fisk. Man kan även frysa fisken innan man annvänder den så blir det inte heller några bakterier.
Han som hade kursen hade tydligen en egen fin restaurang, lite av en halvkändis här.
Jag vill def. gå på fortsättningskursen, för det var både roligt och lärorikt.
Varför har inte mataffärerna så här i Sverige, att dom bjuder in olika kockar som lär ut lite olika recept. KUL KUL!!!!!!

I morgon så är det onsdag och jag vet inte vad det blir då.
Men jag längtar efter min mamma så jag tänkte ringa till henne å surra lite iaf.

Men jag tror att jag ska passa på att städa och vara ute då det inte ska bli allt för varmt i morgon.
16 grader och sol, kan det bli bättre?????
Varmt väder vill man ha på semestern men vill man leva i det??????
Jag vill nog inte, det tror att det skulle bli för jobbigt. Näää lagom är bäst.
Men man kanske vänjer sig.
Egla sa idag att det är inte så många här som vill ha semester i juli därför att det är för varmt då.
Många tycker att det är skönt att gå på jobbet med aircindition.

Nej nu ska jag gå å titta på film med Anna.
I dag köpte jag ett paketerbjudande till Anna å mig som jag tänkte att vi skulle gå på tillsammans. Det är på ett spa och vi ska dit 4 gånger och få olika behandlingar, och lära oss lite hur man sköter om huden på hela kroppen. Ska bli sååååå skönt , för det är allt mellan massage till ansiktsbehandling , och pedikyr mm. mm. mm.

Ja ja ...
God natt

Fru Walterstad.

1 kommentar:

majsen sa...

ser framemot sushi :-)