onsdag 29 april 2009

Jag blir gaaaalen.

Kenyaner????????????
Förutom att värmen saknas fortfarande, poolen är trasig, gräsmattan är uppgrävd av racooner, myrer i köket, stuprännerna är inte rensade så när det regnar så stänker det upp på väggen och en massa maskar hamnar på altanden, fortfarande inget staket runt poolen, såååååååååå
har vi nu inget varmt vatten. Och när jag går ner i källaren för att titta så är den trasig och det läcker ut en massa vatten på golvet.
Och när jag ringer till Mochabicha så tycker dottern att vi måste vänta tills i morgon??????
Okej säger jag men då är det inte mitt fel om källaren är helt förstörd i morgon.
Då säger hon till mig - ja men vad tycker du att jag ska göra då??????????????

Jaaaaa... få se....hmmmm....... komma hit med en fin badboll så kan vi bada i källaren istället för poolen, å... vad bra, för vattnet i källaren är ju redan uppvärmt också. Och inte behöver man vara orolig för innsyn heller, eller att bränna sig i solen för den delen. Näääää jag finner bara fördelar med att ha vatten i källaren. Och att det kostar pengar är ju heller ingen fara då vi redan betalar 600dollar i månaden för gas i vintras , och ändå fick sova med kläderna på.
Och alla saker i kartongerna som står i rummet , använde jag ju inte för tillfället ändå , det är ju därför jag ställt dem i källaren.
Sååååå... visst för min del är det helt okej att vänta.
Vi kan gott gå lite halv dyngig , det finns ju deo och savetter.


Nu har hon fått tag på någon som ska komma hit innom tre timmar, så före 2200 ska dom vara här. Ska bli spännande .........tror inte att de kommer att komma , men man vet aldrig.


ÅÅÅÅååååå... varför sa vi till svärisarna att dom skulle ta hem alla cigg. jag hade verkligen behövt en nu.( Och , nej Mats , dom under duken är borta redan)
Men efter att Anna tittat mig i ögonen och förklara att det är farligt att röka , så var det som en aha upplevelse. Det hade jag ingen aning om!!!!!!!!
Men det funkade uppenbarligen , för vem kan motstå ett par bruna, vackra ,stora, blinkande och bedjande ögon, eller jo ... även det kan jag motstå, för att få en cigg.
Men det var det hon sa i sambande med dessa långaögonfrans blinkningar.
- Du förstör våra liv, mitt å Axels också.
Det var i det ögonblicket som röksuget försvann helt.

Men faaan.... allt snack om röka har gjort mig sugen igen.
Men jag fick ett tips om att ta en morot istället varje gång jag blir röksugen.
Men det funkar inte så bra för mig, vet inte vad jag gör för fel.
För dom brinner inte lika bra som ciggen, men ändå.
Det är väl bara att härda ut.

Usch ... vilket språk jag har börjat att skriva. Svärdommar.

Ha ha ha ha ha.... nu ringde dom, dom kommer inte i kväll, dom kommer i morgonbitt kl 0800.
Men jag har fått instuktioner iaf hur jag skulle stoppa vattnet mm. Så nu kommer det iaf inte en massa vatten hela tiden.

Goood natt.

/Pontus elaka kärring.

1 kommentar:

Emma sa...

Glad valborg på dig också kära kärring! Ta dig ett stort glas rödvin ikväll och lugna nerverna. Du måste ju vara på topp igen imorgon när reparatörerna kommer (eller inte kommer)... =) Kram Emma