fredag 10 april 2009

5-dagar kvar , nu är det nära.

Nu är det verkligen nära, bara 5 dagar kvar. ÅÅÅÅååå...
I dag den 11 April fyller mitt ex Peter 51år, Grattis.
Hoppas att du får en fin dag. Men den bästa presenten har du ju redan fått , lill Wille.

Jag tänker på min mamma , som är så dålig fortfarande.
Det var ju egentligen dom som skulle komma nu. Men jag hoppas att det blir senare i sommar.
Å vilken tur att Svärföräldraran kommer istället.
Idag när vi krattade så sa Pontus,- Det där kan ju mamma göra när hon kommer hit.
-Määääähhh..... näääää...sa då jag. Varför ska hon göra det?
-Ja men hon tycker ju om att kratta å städa och laga mat å så.
-??????????? Va????? vad får dig att tro det?
- Joooo , men , varför gör hon det annars hela tiden.
Men åååååå..... vad säger man. Typiskt en manlig kommentar , eller?
Själv tror jag att det var för att han hade fått en släng av latmasken i sig.
Han la även till att hon även tycker om att tvätta också.

Tänk vad underbart att ha den iställningen,
-titta där går Caisen å städar och fejjar o donar så hon är helt svettig. Men vad roligt för henne, bäst att jag inte stör henne när hon har sååå roligt.
Kanske kan jag överraska henne med en extra stoooor tvätthög i helgen så ligger man på plus.
-Undra när morsan är klar med städningen för jag börjar på att bli lite hungrig? Och jag vill ju inte ta ifrån henne det kula med att laga maten varje dag.
Senare på kvällen när hon inte orkar vara vaken å titta på tv, så är det ju inte därför att hon är helt slut , nääää´rå det är ju för att hon tycker det är så tråkigt. Och helst vill sova så hon kan kliva upp till en ny underbar dag fylld med sysslor.

Undra om Pontus tänker så där om mig med?
Eller tänk om det verkligen är så att Caisen tycker om allt detta?
Men jag vet att min pappa också var benägen att tycka så där.
Han brukade säga att mamma hade ju inte annat för sig , så då kunde hon väl ändå fixa där hemma.
Men inte numera för nu är han helt fantastisk make, och gör allt där hemma.

Oj då det blev ett litet uppehåll på skrivandet i 4timmar , men nu är kl 23.10 här.
Och vid 6 körde jag Anna till en kompis som hon skulle sova hos, sedan blev det att jag å maken har myst med ett å annat glas vin och suttit ute tills nu men stearinljus och pratat om allt mellan himmer å jord. Å det är vi inte bortskämda med nuförtiden, så det var jättemysigt att få prata.
Men nu blev det för kallt så nu sitter jag å avslutar detta å Pontus spelar något spel som han fick i julklapp av Magnus o Kim. Han har inte kunnat spelat det förut för det är 18års gräns på det.
Vi har iaf kommit underfund med att vi har världens bästa familjer. Och att våran egen är helt underbar.

Nu ska jag titta lite på spelet.
Ikväll saknar jag Kim och Sara, hade varit kul att surra lite strunt med dem.
Men det får bli om ett par månader , när det är sommar och vi kan sitta uppe hela natten å gagga gojja.

Fru Waltercity

4 kommentarer:

svårfar sa...

män...titta där går fru walterstad med sin händiga man!!!!!!!!

Viktoria sa...

hahahahaha......
har saknat dina kommentarer.

svårfar sa...

jag kom på en sak,jag ska aldrig jobba
något mer.så nu har jag tid att lära
min älskade caisen ännu mer saker.
det har tagit lång tid att förse henne med allt hon kan idag.(man ska inte förse en kvinna för mycket på en gång,det bör ske över en lång tid..
som vi grabbar säger.)

disco sa...

Min pappa säger - Det där måste någon göra!

Sen är det någon som gör det. Konstig generation det där . Glad påsk på er