tisdag 14 april 2009

Data stop slut.

Pontus var och lämnade in datorn igår men då hade dom inte de delar som behövdes så dom måste beställa dem, så vi fick tillbaka datorn.
Min lilla Mac, som jag så smått börjar på att bli lite kär i. Shhhhh..... säg ingenting till Pontus.
Jag har ju aldrig förstått hur man kan sitta flera timmar om dagen vid datorn och göra ingenting.
Jag har tyckt att det varit bortkastad tid. Men nu har jag äntligen börjat på att begripa vad det är som fångar en, så man glömmer tid å rum. Man kan resa vart man vill , läsa vad man vill, titta på vad man vill, ta reda på vad man vill, skriva vad man vill, prata med vem man vill. Ja det finns ingen ände på vad som går att göra.
Men i samma takt som jag använnder datorn mera o mera så börjar samtidigt Pontus inse hur bortkastad tid det är att bara sitta vid datorn.
Så nu är det ombytta roller, nu är det han som klagar på mig.
Tänk hur det kan bli.

Ja ja nu ska vi fara på kyrkis , Anna ,Axel och jag.

Fru Viktoria Book

Inga kommentarer: