fredag 3 april 2009

Fredagskvällen är här.

Hela familjen och Charlotte for och åt på Thai Express, och nu sitter dom och spelar guitar hero så fingrarna blööööder. Sedan blir det väl film för tjejjerna. Och vad Pontus och jag ska hitta på vet jag ej. Men det slutar väl med att Pontus somnar med Axel och jag sitter framför datorn och tittar på ingenting, eller så är han vaken och vi kommer att tokkramas i soffan, kanske med lite godis framför en bra film som vi vill se.
Vad vi sedan ska hitta på ihelgen får framtiden utvisa.
I morgon ska vi iaf prata som vanligt med Svärisarna, det gör vi varje lördagmorgon via datorn.
Det har blivit en ganska mysig vana speciellt för Axel.
ÅÅÅÅåååå......jag längtar nu så jag håller på att bli galen tills svärisarna kommer.
Samtidigt så tycker jag såååååå synd om min mamma som är sååååå dålig, att hon skulle inte klara sig utan pappa.
Men som tur är så har hon pappa, som gör allt för henne, å då menar jag allt.
Min pappa är inte så tokig ändå, när det kommer till kritan, så vet man att han finns där.
Mamma tackar gudarna varje dag över att pappa är såååå snäll, allt ifrån att putsa fönster , städa , sätta upp nya gardiner , tapetsera, och hjälpa mamma med allt eftersom hon inte kan annvända händerna,
Min mamma har alltid klagat på att min pappa inte säger att han älskar henne.
Å då har pappa alltid sagt- Men jag säger till om det blir någon förändring.
Men jag tror att min mamma äntligen får se hur mycket hon betyder för min pappa.
Och han behöver fortfarande inte säga ett ord. Men han visar att han gör vad som helst för henne. Som ni kanske har förstått så är inte min pappa den mest pratsamma typen.
När min mamma å pappa träffades de första åren så pratade kanppt pappa, men han visslade istället. Vilket måste ha passat min mamma perfa då hon pratar dessto mera.

Men det måste vara hemskt att vara sjuk som mamma, och vara helt beroende av en annan människa. Jag skulle nog bli galen. Måtte jag aldrig få uppleva det.
Men vi får hoppas att hon blir lite bättre så dom kanske kan komma till hösten.

Nej nu måste jag gå å hämta godis till flickorna

Fru Walterstad

2 kommentarer:

Pontus sa...

Nu är det du som ligger och snarkar i soffan...

Faster sa...

hehe ja sidär ja, varit en lång dag antar jag