onsdag 15 april 2009

nu är det bara timmar kvar.

Om ett par timmar så börjar Mats å Caisen sin långa resa hit, och om mindre än ett dygn är de här.
Nu är iaf poolen fixad så nu ska den bara renas i några dagar sedan kommer dom hit igen och gör klart för bad.
Det har varit en jobbig dag idag och nu är jag helt slut. Så jag tog en cigg ute (en som blivit över från förra helgen) Naturligtvis så kom Anna på mig, och blev ledsen.
Jag kan förstå hennes rädsla över att jag röker. Samtidigt så tycker jag att det är sååå jobbigt.
För hur det än är så är jag ju vuxen och gör som jag vill, om jag vill röka så gör jag det.
Men å andra sidan så undrar man ju vilken av oss som är vuxen, för det är ju inte direkt nyttigt att röka. Och att jag inte fattar det. Det är konstigt det???????
Jag vill ju inte röka men jag gör det ändå ibland. Men det är ju som att elda upp sina pengar.
Och inte lär det bli att jag röker mindre nu när svärisarna kommer hit.
Och samtidigt så känner jag mig som en skit , när jag sviker mina barn på det viset.
Dom är ju bara rädd om mig så jag borde bli glad.
Jag älskar mina barn, och vill vara en bra förebild för dem, men är man verkligen det när man röker?????
Men å andra sidan så går jag aldrig ut nuförtiden ,jag dricker aldrig, jag gör ingenting nuförtiden. Jag är bara hemma , och det känns som om jag bara finns till för mina barn.
Viktoria är helt borta just nu, det är bara mamman Viktoria kvar.
ÅÅÅÅngest är vad man får.
Men mitt mål är att sluta röka helt , även feströkning. Men det får bli till hösten.
Jag önskar att jag aldrig hade tagit min första rök.
Om jag tänker efter så har jag nog rökt i hela mitt liv, för när jag var liten så rökte mamma som en skorsten, både inne och i bilen. Och vid 6år rökte jag mina första egna cigg, men grannflickan. I tonåren så började jag röka på heltid, tog sedan uppehåll när jag väntade Anna och Agnes och Axel.
Neeeej nu får det bli någon ordning på beroendet. Jag är faktiskt skyldig mig själv det.
Jag är värd att inte förgifta min kropp.
För det finns ingenting som är bra med att röka. INGENTING.
Så då kan man ju fråga sig varför man gör det??????????
Svagt psyke? Beroende? eller vad är det?
Men vad jag vet är att om jag hade sparat alla pengar jag gjort av med på cigg så hade jag varit rik nu. Det är konstig att man kan röka bort en hel förmögenhet. Och vad får jag för pengarna, jo i bästa fall ingenting mera än dålig andedräkt, + att jag luktar jävligt illa.
Men i värsta fall så får man någon sjukdom, allt från astma till cancer.
Vilket jag verkligen inte behöver då jag redan är sjuk.
Såååå... då är väl valet enkelt då eller??????

Nä nu orkar jag inte mera idag.

Fru Tjuvrökare. Tagen på bar gärning.

Inga kommentarer: