onsdag 8 april 2009

8 dagar kvar.

Idag har Tanja namsdag , grattis!!!!
Igår var vi på bio , I LOVE you men.
Och vi tyckte att den var ganska bra, ett å annat skratt blev det.
Idag tänkte jag fara på ett köpcentra där dom har tagit in en massa kaniner så alla barnen får klappa dem.
Pontus lär bli sen i kväll för han har så mycket att göra och tydligen så måste det bli klart fort.
Här har det snöat inatt så det är ett vitt tunnt lager snö nu ute. Men det kommer att försvinna på några timmar.
Och på lördag är vi bjuden till Fam Skagius, kul , kul.
Sedan vill jag passa på att gratta Dragons som är i SM-final nu , tjohooooo!!!!!!!
Sedan så blev det ju inte några sopper förra veckan, så jag tänkte ta 4dagar soppa nu istället.

Mamma- Om du ha flera sopper över kan du väl skicka de med Mats å Caisen.

Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att gå ner i vikt?????
Jag har alltid haft jätte lätt för att gå ner i vikt , jag har t.o.m. varit för smal under vissa perioder.
Men nu ......... nääääää....
Det är ju bara 5kg. Det är ju inte mycket men det känns helt oövervinnligt.
Men nu har jag lovat mig själv att jag måste gå ner dessa kilon.
För jag brukar tänka på min mamma som har gått ner närmare 40kg vilket är 8 gånger så mycket, trots att hon är sjuk och inte kan röra sig. Det kräver disciplin det.
Och nu har hon startat igen med sopper och ska gå ner ytterligare.
Så klarar hon det så borde jag klara det. Mamma vad är hemligheten?
Jag är sååå stolt över dig och jag hoppas att jag kan bli lika stolt över mig själv.
Att du lyckas hålla humöret uppe trots att du inte kan göra någonting och att du ständigt har värk , natt som dag. Att aldrig få sova en hel natt, att inte kunna göra det man vill , utan att alltid måsta ha någon som hjälper en, att inte ens kunna gå på toaletten själv. Vilket fruktansvärd situation, och att du nu dessutom planerar att gå ner ännu mera i vikt är ju helt otroligt.
Vad är du för super människa, orkar du hur mycket som helst?
Det ska bli sååå spännande att få se dig när jag kommer hem igen. hihihihi.....

Inga kommentarer: