onsdag 29 april 2009

God morgon världen.

Nu har jag läsare i många olika länder, sverige , usa, thailand, tyskland,danmark,norge ,finland.kanada.
Men man kan ju undra vad dom ifrån Thailand får ut av min blogg. Eller nu kom jag på vilken det är ifrån , det måste vara Victor (brorsbarn) dom är nämligen i Thailand just nu. Hahahahaha.....
ÅÅÅÅÅååå... hoppas att ni har det bra där i värmen. Jag längtar efter er.
Men om ca 7 veckor så kommer vi att träffas.
Hörde av mamma att det var över 35grader i vattnet där, stämmer det?
Kan det bli så varmt i vattnet? Å här klagar jag på att det är över 30grader i skuggan, puh undrar hur varmt det är för er då?
Ja ja ni får passa på att njuta av ledigheten , och sedan får ni berätta om alla äventyr.

Nu har det första dödsfallet utanför Mexico inträffat , av viruset, tydligen ett barn , uchhhhh....
Men inget fall här än i Qubec.
I USA har dom fått stänga skolor då en massa barn har insjuknat.
Ja världen är bra liten , hörde att det är 5 fall i Sverige nu , så tydligen kan man inte ens vara säker på andra sidan jordklotet heller. Jag vet inte hur det är i Sverige men här i Kanada så är det rapporter dygnet runt nu på en kanal. Och jag hörde att WHO har höjt beredskapen ytterligare, och att det är dax snart för nästa nivå.
Typ alla ansiktsmasker i hela Amerika är slut nu.
Men dom matar oss med att man inte ska få panik, bara vara uppmärksam.
Men å andra sidan vad ska dom säga?
Ekonomin rasar också nu på denna delen av jorden speciellt i Mexico, då all turism försvinner.
Och allt stängs. Men vad ska de göra?????
Nästan alla flygbolag har nu ställt in alla flyt dit.
Men jag tror att USA kommer att bli hårt drabbad också, å sedan är det väl våran tur om det inte har blivit stoppat då.
På lördag ska Axel vaccineras så då tänker jag fråga om det finns någon medicin kvar som kan motverka viruset lite. Finns tydligen.

ja ja nu ska jag fixa lite här hemma.

Fru Walterstad.

Inga kommentarer: