torsdag 9 april 2009

Roy å Roger har en mack ihop.


I detta land är det iaf inte många som lider av stress.
Och jag vet inte om jag tycker att det är bra eller inte.
Eller så har jag inte riktigt vant mig än. För jag blir stressad när de andra inte tycks ens skynda sig lite.
Som tex. idag när Pontus hade beställt tid kl 08.00 för byta av däck.En timma senare så gick jag in, och undrade om det snart var vår tur.
Jaaaa... sa han snart så. 20min senare så var det äntligen vår tur.
Men över en timmes väntan. Och inte var de direkt så att det jobbade så svetten lackade. Men så här är det över allt. Ingen stressar, och ingen vet någonting oftast, när man frågar om nått. Skulle detta vara i Sverige så skulle man bli vansinnig, ja ni skulle få lägga in mig på akut 7:an.
Men det är ganska frustrerande att vänta o vänta och när man äntligen kommer fram så får man ändå inget vettigt svar. Näää.. det är bara att ta en slurk Novalukol och gilla läget.
Sist när jag skulle lämna tillbaka den gamla damsugaren så , har man bara rätt att lämna tillbaka varan i butiken i 60 dagar , sedan måste man kontakta leverantören. Och min sugare var ju lite äldre än så, så då bad jag om ett telnr dit( vilket jag inte alls var säker på att jag skulle få för när vi skulle lämna tillbaka transformatorn som var trasig så hade dom inget nummer)
Men iaf. jooooo det skulle dom ordna till mig. 30min senare hade jag fått ett nummer.
Tack !!!!!!! Så jag tar första bästa telefon och ringer, då har jag fått en nummer till ett lyckohjul eller vad det nu var. Men fatta hur konstigt det var. Skämtade dom med mig eller?
15min till och dom kunde inte hitta något nr. så då klagade jag tills jag fick en ny sugare.
Men då hade dom inte någon fler. Så jag fick en annan.
Men det tog nog över en timme att byta. Jag blir svettig bara jag tänker på det.

Dom måste tänka att Sverige är rena drömservicelandet.
Men å andra sidan så är inte folk stressade här. Jag minns knappt hur det var i Sverige innan stressen började. Och det blir bara värre å värre för varje år. Folk bränner ut sig och mår inte bra. Stressar man inte så är man lat. För mig är det tom. så att när jag inte har någonting att göra blir jag stressad. Jag har väldigt svårt att bara vara, jag mår INTE bra då.

Men nu är det helg, åååå vad skönt att Pontus får vara ledig några dagar.

Fru Waltercity

2 kommentarer:

majsen sa...

Glad Påsk På Er Alla!

Anette sa...

Det är jätteviktigt att kunna "bara vara".....du måste öva på det....:)