tisdag 21 april 2009

dag 5.

Regn , regn, regn, idag har vi varit på Kyrkis , sedan ingenting mera.
Mats å Caisen gjorde supergooood mat, dillkött, pepparrotskött, och potatis, mumsich värre.
Jag har även varit till läkaren idag, bara att vara där är en upplevelse, det ser ut som ett hotell.
helteckningsmatta, halvpanel i mörkt trä, mjuka härliga fotöljer, och evighetsmusik i högtalarna.
Undersöksrummen är väldigt modernt designade, och läkarna går i vanliga kläder.
Ingen stress, utan alla är harmoniska, känns mera som ett spa , och att man ska in på någon skön behandling. Jag blev undersökt och det var som jag trodde , jag har migrän, och han sa att det är genetiskt och frågade om någon i min familj hade det, och jag tror att mamma ha det sa jag.
Då tyckte han att jag skulle skriva till henne å tacka henne för den genen.
Sååååå.... TACK mamma.
Som tur är så har jag ingen huvudvärk utan får bara auran. Så det var bara att välja mellan att äta piller varje dag , eller hoppas på att det blir mindre om ett tag.
Så jag skulle tänka på det, men alla som känner mig vet vad jag tycker om piller, inte.
Det är ju inte farligt bara obehagligt förutom om jag kör bil då, och det går ju över efter ett tag.
Så jag tror att jag ska avvakta ett tag till.

I morgon så ska vi in till stan , det blir gammla stan och hamnen och kinatown.
Men första så ska vi till insektinarium , och titta på alla vackra fjärilar.
Och på lördag ska det bli 27grader varmt, så jag hoppas att poolen är fixad tills dess.
Men jag tvivlar för med den hastigheten som dom har i detta land får man väl vara glad om det går att bada i den nästa år.

Anna är på bio nu ,och kommer snart hem, jag längtar efter Agnes såååå otroligt mycket just nu.
Måste ringa till henne i morgon och få höra hennes röst.

Fru Waltercity.

1 kommentar:

Jenny sa...

Vad kul det är att läsa om er vardag i Kanada!! Jag är inne här och läser varje dag. :-)
Här har vi fortfarande snö kvar på tomten och du skriver om att ni ska ha 27 grader varmt!!??! Det längtar jag också till!! :-)
Hoppas du blir bättre i migränen. Jag hade det för några år sen, inge kul så jag vet hur du känner.
Hälsa familjen!!!
Kramisar Jenny