torsdag 19 februari 2009

torsdag.

I dag har vi varit på kyrkis. Jag hade lovat en annan mamma att öppna åt henne idag , för hennes barn var sjuka. ÅÅÅÅ.....jag fattar inte varför det är just när jag ska öppna som jag alltid blir sen.
Annars så är jag alltid tidig och brukar hjälpa till varje gång.
Men idag så var jag inte sen med att åka , men på vägen dit så ser jag att någon har slängt möbler , hela å fina +lite leksaker.
Så som min fars dotter så tar jag hand om dem. Därav förseningen.
Så nu har jag en stor vit kista i korg och en liten bänk/tvbänk med två lådor + lite plastsaker till Axel.
Den lilla bänken blir perfa till Axel som han kan hålla på å grejja på i sitt rum.
Och den vita kistan kan jag ha alla utedyner i till sommaren.
Det är ganska kul här att alla ställer ut sina saker som dom inte vill ha å då är det fritt fram att ta dem. Och i stan så , varje söndag så kan alla som vill ta med sig de saker man vill sälja ut på gatan och ha loppis, det tycker jag är kul. För då står dom utanför sin lägenhet på gatan och har ett litet bord.

Sedan över till en helt annan sak, hemma har dom ju börjat på bvc att säga att man inte ska annvända lära gå stol. Så jag berättade det på kyrkis idag , och tyckte att det var lite fjantigt.
Men då visar det sig att dom är förbjuden här t.o.m.


Fru Lump Sammmmlare

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, konstigt...
Jag tycker gå-stolen är världens bästa uppfinnings tills de lärt sig att krypa =)

Viktoria sa...

Samma här.
Men det är väl dom som inte håller koll på barnen och så rammlar dom utför trapper tydligen.

Anonym sa...

Ja det är kanske sant, men det är ju inte stolens fel, då borde man ju förbjuda de mammorna istället, eller åtminstonde tipse dem om trappgrindar =P

Viktoria sa...

instämmer helt å fullt.