tisdag 17 februari 2009

Tisdag

Idag har vi varit på kyrkis och haft party. Axel å jag hade bakat affro amerikanska bollar igår.
Och dom blev succé, alla ville ha receptet på dem , så nu har jag lovat att baka med alla barnen på nästa pyssel som jag har. Tänk att någonting så lätt kan vara en sådan smaksensation. Men det är synd att det inte finns pärlsocker här, aja får väl ta cocos istället.

Sedan skulle Axel vaccineras , och nu har han tagit så många sprutor att han vet vad som ska hända när han kommer dit. Stackarn, men han är såååå duktig. Vi har nu varit 4gånger hemma och 4gånger här och tagit sprutor och i maj ska han dit igen puh...... den pojken kommer att få sprutfobi efter det här.
Dessutom undrar jag om han ska få vaccin mot vattkopper, för jag är osäker på om han fick vattkopper eller ej i sommras.Tydligen är dom mycket värre här än hemma hos oss, men väldigt stora blosser, så f.o.m. förra året så beslutades det att alla här skulle vaccineras för folk blev så sjuka. Men jag tycker att alla sjukdommar här är mycket värre än i sverige.
Vet inte varför men det kan ju vara så att vi inte är van dessa sjukdommar , men det verkar även som om alla här blir ordentligt sjuka också.

Å jag tänker på vad lycklig jag är som har friska barn, en vän till mig har någonting fel på sin son han är bara några månader yngre än Axel. Och idag så skulle dom söva honom och ta benmärg, och så skulle han få blod. Det värsta är att dom inte vet vad felet beror på, han växer inte och har väldigt lite med vita blodkroppar. Hua......jag mår så himmla dåligt när jag tänker på dem.
Och jag tycker sååååå himmla synd om hela familjen. Men vi får hoppas att det är någonting som går att bota lätt.

Fru Waltercity

Inga kommentarer: