fredag 20 februari 2009

Fredag kl 1605

Nu sitter jag här och väntar på att min make ska komma hem, han skulle bara hämta min bil på verkstan.
Såg att det var vinterfestival i stan i helgen http://www.montrealhighlights.com/volets/horaire_eve_en.aspx?volet=lumiere&date=2009-02-21
Så det kanske blir det och sedan var det tydligen poker hos Petter å Susann kl 2000.
Men jag tycker bara synd om alla andra som är med när jag kommer och vinner allt.
Men vad kan jag säga, jag har ju ett otroligt poker face.
Idag har vi inte gjort någonting mer än städat och tittat på barba pappa.
Kvällen kanske blir lite mer spännande.

Min underbara damsugare , som jag precis har börjat att vänja mig vid, har nu fått ännu ett fel.
Sladden åker in hela tiden , så att så fort jag drar lite i den så går kontakten ut ur väggen.
Vilket är ganska frustrerande, då man måste stå på sladden hela tiden , hålla i kopplingen mellan sugare och slang då den är tejpad och ger vika annars. För att inte tala om den otroliga sugförmågan som inte vill infinna sig.
Men vem vill slösa flera tusen på en riktig damsugare då den inte går att använda i Sverige om 1,5år.

Hoppas att alla får en bra helg.
Och jag tänker på mina fina döttrar som är i Sverige.
Jag älskar er, ni är bäst.

Fru mamma

3 kommentarer:

Anonym sa...

KÖÖÖÖÖÖP en ny dammsugare det ska vara roligt att städa,det tycker iallefall jag.
när ni flyttar hem,så ställ ut den på
garage infarten så kanske du blir av med den.

Anonym sa...

det var en jätte bra idddde,

Viktoria sa...

tack för tipset,
Nu känns det bättre.