måndag 2 februari 2009

Måndag och Anna är fortfarande sjuk.

Idag trodde jag att Anna skulle vara lite bättre men inte´rå, idag hade hon feber igen, och ont i huvudet, kroppen och hosta. Jag hoppas bara att hon inte har fått lunginflammation.
Själv har jag haft huvudvärk i flera dagar , vilket jag tror är influensan light.

Idag har det även varit underbart väder ute, runt 0grader och strålande sol. Så Axel å jag var ute å gick en liten prommis och sedan hälsade vi på Fru Fundersam och Johan.
Där blev vi bjuden på Jinger the men citron som är bra när man är förkyld, hon tog även fram Asian peer , vilket var otroligt gott. Även det var bra för förkylningar.
Sedan tog hon fram en påse med torkat kött, som luktade kattmat.
Men jag tog mod till mig och smakade ändå, och det smakade som en blandning av typ räka , kräfta, fisk. Men det var fisk som ser ut som en bläckfisk men har inte runt huvud utan ett ovalt huvud, squis eller vad den heter jag vet inte.
Även den väldigt nyttig och utan fett, dom brukar visst linda den runt jordnötter och äta som snacks till ölen.
Fru Fundersam och Johan ska fara hem till Korea i Mars - Maj , vilket jag tycker är synd då mappa kommer hit då ,och inte får träffa mina vänner.

I morgon får Pontus bilen , Tjohoooo!!!!!!
Spännande värre. Sedan har jag lovat P att jag , hör och häpna, inte ska sitta vid datorn så mycket. Trodde aldrig att han skulle säga det eftersom det alltid har varit han som sitter vid datorn. Men tydligen tycker han att det tar för lång tid att göra mina blogginlägg. Så nu får jag sitta å göra det när alla andra sover. Men det är okej, för då får man sitta i lugn å ro.
Han tycker även att det är helt onödigt att titta på tv också, JAAAA... jag vet men han är inte sjuk och inte har han feber heller.
Nej nu vill han helt plötsligt hitta på saker typ prommisar, filmer, pyssel mm mm.
Vilket det alltid är jag som har fått tjata på att vi ska göra och nu när jag inte gör det utan bara sitter så är inte det bra heller. Men för mig är det toppen då jag inte är så mycket för att titta på tv.

I morgon är det jag som har hand om pysslet på kyrkis igen , och jag har köpt några små trädjur som dom ska få sätta ögon på och måla. Sedan har jag gjort en paj som jag tänkte ta med mig.
ÅÅÅÅÅ..... jag får INTE glömma Fru Fundersam, för hon ville åka med mig.

Fru Waltercity

3 kommentarer:

majsen sa...

Halla Familjen Pyssel,

alltid lika roligt att folja er blogg och halsa Anna att krya pa sig.

Appropa pyssel: har ni hittat sirap? Om inte vill ni att jag skall skicka upp lite har nere ifran?

M i NY

Viktoria sa...

Hallå

Tack så mycket , har inte du någon blogg?

Jag köpte 3flaskor när vi var hos er.

När kommer ni?

V i M

majsen sa...

du kan kolla in lovechocolatefilm.blogspot.com vilken ar min fru's. Sjalv har jag ingen blogg men ett sporadiskt forsok finns till att ha en hemsida, vilken ar lika med mitt efternamn dot com