lördag 7 februari 2009

Fredag

Idag har Anna varit mycket bättre , så vi har varit ut på en sväng bl. med bilen då jag har hittat några rost fläckar som dom ska fixa till mig på bilfirman.

Sedan så har vi haft en myskväll med god middag och vin och film.
Vi såg Slam Dog den var ganska bra.

I morgon ska jag på spa och få massage i 60min åååå....det ska bli så sköööönt.
ÅÅÅÅ... då kom jag att tänka på en pinsam sak som jag gjorde eller rättare sagt sa, för några år sedan. Fattar inte varför jag inte tänker först innan jag pratar.
Men iaf. så var det på den tiden jag tränade räddingshundar och vi var på Rosersberg i Stockholm på utbildning, och våran storledare var med Lena heter hon , och det var även hon som var dommare när vi gjorde vissa av våra prov.
Jag hade största respekten för henne och var även livrädd för henne för hon har verkligen pondus. Och man ville inte komma i olag med henne eftersom det var hon som bestämde så mycket innom räddningen.
Men iaf. så hade vi varit ute hela dagen och tränat våra hundar och oss själva, det hade varit en stor flygolycka med en massa bränder och flera hyreshus som hade rasat. Och människor som var skadade lite här å var. Brandmän som sprang och släckte bränder mm mm. Så när dag en var slut så var vi väldigt trötta men även skitiga.
Så alla skulle ducha och basta på kvällen, och när vi sitter där så sitter jag bredvid Lena, och som vanligt så blir jag lite nervös när hon är i närheten, så jag säger vad jag tänker högt. Hrmfff....
- Nu behöver jag inte vara rädd för dig längre, för nu har jag sett dig naken , så när jag pratar med dig nästa gång så kan jag låtsas att du inte har några kläder på dig.

HERRE GUD!!!! Varför föddes jag så här, jag fattar inte vad det är med mig å min stora mun.
Hon bara tittade på mig och sa ingenting. Gissa om jag blev mindre nervös efter detta???

Men faktum är att hon och alla mina vänner innom räddningen har lärt mig en massa saker, bl. att ta kritik. Vilket jag inte kunde ta förut , jag var helt sämst på det. Numera försöker jag att tänka att kritiken är på det jag gör just då , och inte på mig som person. Och när jag tänker så så går allt mycket lättare här i livet.
Jag har t.o.m. lärt mig att tycka om kritik då jag har förstått att det är endast genom att få veta sina fel som man kan gå framåt.
D.v.s. kritik som är till för att få en att bli bättre och inte kritik som är elak.

Ja ja nu ska jag gå å päiss å gå å lägg mig.

Fru Massa Gespa

Inga kommentarer: