onsdag 11 februari 2009

onsdagsmorgon

Axel sitter å tittar på Barbapappa just nu. Han har nämligen övergått från Bamse till Barbapappa. Anna håller på att göra sig i ordning för snart så ska jag köra henne till skolan.
Vet inte vad vi ska hitta på idag, kanske far vi på Zig Zag Zoo och leker lite.
Eller så blir det museum, eller kanske vara med Elisabeth.
Eller så blir jag hemma å stääääda (knappast troligt)
Egla sa att man ska försöka att vara borta så mycket som möjligt för då blir det inte så mycket att städa , så jag tänkte att jag skulle försöka med det. Den där Egla är klok hon.

Nu till någonting helt annat, vet ni vad ost kostar här?????
Det är helt sjukt , men ca 200kr /kg Så varje smula ost blir uppäten här.
Grönskaker är också dyrt just nu , men kött är jättebilligt här,färsk fläskfilé kostar ca 50-60kr/kg
Annars så är jag inne på koreansk mat just nu , det är ju så himmla gott och nyttigt.

Fru Waltercity

2 kommentarer:

Anonym sa...

tack för kortet axel....
vad jag kan tyda vad du skrivitsååååå
saknar du farfar.
puss&kram..

Viktoria sa...

önsketänkande.
Nä han tackade för presenterna och sa att han har det lugnt å skönt utan farfar.
Näääää´rå jag ba skojja.
Klart att han längtar efter er det gör vi alla.
När kommer ni hit?