måndag 23 februari 2009

HJÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!!!!!!!

Vet inte vad jag ska göra, men jag tror att jag har fått ärva ännu en sak av min pappa.
En sak som är väldigt pinsam dessutom. Fler å fler gånger på sistone så känner jag inte när jag har mat runt munnen. Jag fattar inte hur det kan komma sig. Vad är det som gör att jag inte känner det nu.
Idag efter vi hade bakat så gick vi ut en sväng, och som vanligt så vinkar Fru Fundersam in oss till sig. Hon har ju varit sjuk en vecka nu, så vi har inte träffats på ett tag.
Och som vanligt så bjuder hon på någonting gott, först fick jag ingefärs the med färsk citron och honung i. Sedan gjorde hon någon slags gosak, vet inte hur jag ska förklara hur det smakar men det är som en tjock pannkaka, men det är inte pannkaka. Med en fyllning i som är kanel, råsocker, och hackad mandel. Men det var väldigt gott iaf. Å som vanligt så åt Axel å jag så det stod härliga till. Å som vanligt så lyckas jag äta upp mera mat än som var meningen till oss. För vi råkade även äta upp några som hon hade tänkt skicka till Pontus å Anna , så då ställde hon sig och gjorde flera. Stackarn !!!!!
Tänk att jag alltid lyckas att äta upp alla andras mat hos henne.

Men iaf så när vi sitter där och jag försöker att hålla ett allvarligt samtal om boken som jag har läst med henne. Så ser jag hur hon har svårt att fokusera på det jag säger, så jag försöker att förklara extra noga för henne, så att hon verkligen förstår, visserligen så säger hon att hon förstår men hon ser ändå så konstig ut så jag förkalarar om flera gånger , och tänker -nääää hon fattar inte vad jag säger. Men efter att ha tagit det en å annan vända med henne , och jag är på väg att ge upp så reser hon sig å går å hämtar ett papper och ger mig.
Okej tänker jag hon vill att jag torkar av Axel, men då pekar hon på mig och bredvid min mun och gör ett tecken att jag ska torka där.
Hrmfff........
Så jag torkar , å när jag tittar på papperet efter jag har gjort det ( det tror jag är en kvinnlig sak iaf. att titta på papperet när man har torkat sig eller snytit sig, konstig , varför gör man det???
Man vill liksom titta på snoret mm mm)
Då ser jag iaf att det var inte lite jag hade runt munnen, inte konstigt att hon såg så konstig på mig. Å dessutom så måste hon ju tro att jag tycker hon är dum i huvudet som drar samma sak om å om igen för henne.

Tänk att jag inte kännde någonting att det var så mycket att det rann nerför hakan på mig.
Precis som för min pappa, som alltid har så. Mamma brukar kalla honom för Hamsta gubben.
Så det innebär ju att jag håller på att bli en Hamsta gumma. Buhuuuuu......
När Pontus brukar säga till mig så brukar jag säga att - jag vet , men jag ska snart torka mig.
Men oftast brukar jag inte ha en aning om allt kladd jag har i fejjan.
Hur gör man för att avhjälpa detta problem???????


Fru Klet Itrynet

Inga kommentarer: