tisdag 24 februari 2009

Fettisdag.

Min favvo dag , då jag älskar semlor,,,,ååååå,,, de är såååå goda.
Axel å jag bakade ju igår och idag gjorde jag iordning dem för att bjuda på Kyrkis.
Alllla tyckte att det var hur gott som helst, Och att det inte var såå sött. Hrmf......
Inte så sött??????, jag tycker ju iaf att det är väldigt sött jag. Men här i Kanada är alla efterrätter och godsaker 1000gånger söööötare än våra , så det blir så dom tycker att våra saker är nyttiga.
Men LOL ...... Dom som har diabetes här åt mina semlor, och tyckte att de var bra.
Och bakar man någonting med havregryn i så vet dom att det är nyttigt, även om de andra ingridienserna är smör och socker.
Jaaaaa.... alla är vi olika.

Iaf så tycker Pontus att det luktar typ gatukök om mig å axel när vi har varit hos Fru Fundersam.
Och det lucktar verkligen så hemma hos dem , även när hon brukar åka med mig till kyrkis så luktar bilen sedan. Så jag funderar på att döpa om henne till Fru Fritös. Vad tycker ni om det?

Annar så är det ju toppen att ha henne som vän. Som tex. idag då jag hade blod i mitt bajj,
Japp, då var det bara att fråga henne , för hon är ju veterinär, och enligt min pappa ,så är det så att går det att använda på djur, så går det på människor.

Det har tex min mamma fått erfara, då hon skar av sig en liten del av tummspetssen som aldrig ville sluta att blöda. Och hon provade verkligen allt för att få det att sluta. Tillslut var hon så desperat att hon ringde till en som kan häva blod, men inte änns det funkade.
Så då gick min pappa ut i stallet och hämtade en flaska med någon slags vätska i och droppade på min mammas tumme, åååååå...... ojj vad det gjorde ont ,,,,,mamma kunde inte änns skrika utan hon stod bara å stammmpa med ena foten(själv trodde jag att golvet skulle ge vika)
Jag vet inte hur många gånger hon skiftade färg i ansiktet.
Men se´ru det slutade blöda iaf.
Det visade sig vara någonting som bränner ihop sår tydligen, och som han använde på hästarna.
Å det var ju tur att inte mamma visste det , så slapp hon ju gruva sig också.
Jaaa min pappa är verkligen full av överaskningar.
Vad kan jag säga , han är en handlingarnas man. Och bara det bästa är ju gott nog åt min mamma.
För funkar det på hästarna så funkar det på oss säger han jämt. Å det gjorde det ju verkligen.
Men jag vet inte om mamma var så tacksam , visserligen sa hon att hon skulle kunna göra vad som helst för att få det att sluta blöda, men att pappa skulle ta henne på orden just denna gång var ju en högoddsare.

I morgon blir det nog bad för oss. Om det inte blir superduper fint väder, då gör vi nog någonting ute.

Fru Bajja Majja

2 kommentarer:

majsen sa...

oh va avis jag blir pa era semlor :-)

Viktoria sa...

bara till att baka då.....
själv fick jag riva mandeln en och en, det tog ju lite tid men det var det värt.