måndag 24 augusti 2009

Vart bor jag??????

Man kan ju undra vart man bor egentligen , i Kanada eller i Frankrike????
Vi ska ju resa till Kuba som ni vet , men så fick jag höra att man måste ha visum dit om man är svensk. Vilket inte hade varit så lätt för oss att få tag i när det bara är 1,5 vecka kvar.
Och inte får vi pengar tillbaka heller om vi inte reser.
Så vi har försökt att få tag i någon som vet hur det är.
Men att ringa till Ambassaden här går inte för man får bara en telefonsvarare i luren, eller så är dom inte där. För vi har ringt å ringt massa gånger.
Så Pontus fick lov att gå dit personligen , men väl där så kan ingen tala Engelska VA?????
Vi bor i Kanada och en hel ambassad som inte kan tala Engelska, konstigt tycker jag iaf.
Så han blev tvungen att gå igen. Så jag ringde till resebyrån igen och dom hjälpte oss.
Så nu vet vi att vi inte behöver annsöka om visum, men vi måste ha ett turistkort.
Men det får vi på planet.

Nu har Axel å jag badat och snart kommer Pontus hem , vi tänkte grilla idag mums.

Trodde att värmen skulle ge sig nu för de säger varje dag att det ska bli svalare.
Och på morgonen så är det svalare men sedan på dagen så blir det varmt å fuktigt igen.
Och om man vill göra någonting på kvällen så är det skiiitjobbit för då är det helkvavft.
Men snart så ska vi till Havet, tjohoooo!!!!!!! å få njuta av värmen, bara slappa å mysa.

Fru Walterstad

Inga kommentarer: