tisdag 4 augusti 2009

Han ser ut som en karl, å han går som en karl, åååå han.......

Tänk idag så ringer min underbara make , och frågar - När ska du på massagen?
-Kl 17 00 , svarar jag.
- Men då kommer jag hem kl 1600 idag , å du ....jag fixar middagen idag.
VA?????????? Fattar ni att jag blir bortskämd??
Å kärare å kärare blir jag i honom.......... vill helst vara vid hans sida hela tiden snart.
I går var det min tur att lägga Axel, nä då tog Pontus honom å gick å la sig, så jag fick mysa framför tv:n en stund.
Han gör fika på säng, å tvättar min bil, han gör det jag vill, och ser till att alla mina behov tillfredställs. Vad mer kan man önska sig av en partner?

Nu är det ju många som skriver till mig å undrar vart man får tag i en sådan make.
Å jag ska säga er att det var inte lätt, jag fick lov att prova mig fram , och det blev många returer kan jag säga. Och när jag väl hade hittat honom så förstod jag inte det på en gång heller.
Men nu vet jag bättre, tack å lov.
Men nu ska jag iaf berätta för er vart man kan finna dessa karlar.
Jo......... det finns i utkanten, gör inget väsen av sig , därför att det har inte det behovet.
De är bra på att lyssna och är ödmjuka. Skryter VÄLDIGT sällan om dom ens gör det någon gång över huvud taget. Dom behöver inte skylta med snygga kläder eller de senaste i allt.
OOOOooo....nej snarare tvärt om , min, han ser ut som en liten lodis, med hängbralla å skägg.
Så ni förstår att det kan vara lätt att missa dessa diamanter. Om man som jag går till det yttre först, så syns ju inte denna man över huvudtaget. Inte för än man börjar på att vidga sin sökmotor. Efter som man inser att man bara får tag på en massa losers med flashig front.
(Nu vill jag bara säga att Peter inte ingår bland dessa losers)
Så det är när man minst anar det som de dyker upp.
Och att han sedan älskar alla mina barn och bryr sig lika mycket om alla , är ju mera än vad man räknar med, det fick jag som en liten bonus.( Men det kan inte ni räkna med, för det är inte lätt)
Humor är också en väldigt viktig sak , som inte får saknas, för då blir man olycklig eller inte glad iaf.
Och en liten varning !!!!! välj inte någon mesig , som inte har en egen vilja eller åsikt.
För det kan vara skönt i början men i längden så vill man ju ha en parter som man kan diskutera med och som inte alltid tycker lika som en själv, för att få någon utmaning.
Man vill ju ha lite passion i förhållandet, å då måste man tycka lite olika ibland.
Det är bara när det verkligen gäller som man måste vara likasinnade.
Annars kryddar det bara tillvaron.


Fru Walterstad


PS. Räkan inte heller med att få en lika snygg en som mig , för det finns bara ett fåtal av dem.

2 kommentarer:

disco sa...

Synd att man inte vill ha en kille. Många bra råd där. kanske ska testa;)
kram

Anette sa...

Jag har faktiskt haft turen att hitta en likadan "diamant":)