torsdag 20 augusti 2009

Tråkigt.....




I dag på eftermiddagen så hade vi sååå tråkigt.
Pontus jobbade över idag , å då blir det tråkigt tråkigt tråkigt.
Så jag tänkte att jag skulle fixa lite egen spänning på tillvaron.
Denna bor på min bil och har varit där i flera veckor nu.
Han går in i sidospegeln när jag kör.


Alla som känner mig vet ju hur rädd jag är för spindlar.
Så jag försökte att leta rätt på alla äckliga spindlar å gå så nära som möjligt , det var ju inte så svårt att hitta dem för de är över allt här.

Just denna spindel är väldigt äcklig, och väldigt stor , men han har krypit ihop lite på denna blid, jag brukar förstöra hans nät varje dag , å varje dag bygger han ett nytt.



De här spindlaran går ganska bra, för det är de med fläskig kropp som jag är som räddast för.










Den här är jävligt äcklig den bor dessutom mellan våra fönster, så det är svårt att döda den med.






Men de bygger iaf fina nät, och de stora spindlarnas nät är så starka , som hårstrån. Så det är inge kul att få på sig dem.







Denna spindel är stoooor , men kameran är så långt ifrån.
Dessa spindlar bara sitter å väntar i mitten av nätet.
Och de är sällan ute på andra äventyr , så det är ganska lungt trots att de är så stora.






Denna spindel är en barnlek, njema problema.







Men här har vi en äcklig igen , å snabb är den. Och jag hatar spindlar som ser mig först , innan jag ser dem.
Å detta är en typisk sådan.
Bläääää.....




Men i det stora hela , så funkade det inte, för det var inte så spännande som jag tänkte mig.
Jag fick varken svårt att andas eller hjärtklappning som jag brukar få.
Näää... jag har nog börjat på att vänja mig vid dem , eftersom de är över allt här.
Men när Pontus skulle öppna ett fönster här om dagen så ramlade det ner ett 20tal stora spindlar i huvudet på honom, visserligen döda , men färska.
Då skulle jag ha dööööööööt !!!!!!!!! Det visade sig att det var ett annat kryp som hade byggt gångar i fönsterkarmen och lagrade härliga stoooora spinlar där som han senare skulle äta upp.
Men det skulle nog ha varit lite för spännande för mig.
Nej än så länge nöjer jag mig med att titta å gå nära dem. I värsta fall kan jag döda dem , men då med ett långt redskap.

Fru Walterstad

4 kommentarer:

anna sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHH !!!!

pivan67 sa...

Det är bra att du prövar att få bort di fobi för spindlar. Men alvarligt: Hade det när du var liten också?? har nämligen inget minne av det....????

Jobba vidare med fobin!

Pia Ö:-)

Viktoria sa...

Joooo...jag har alltid haft det .

Pernilla sa...

Men fyy FN va äckligt! Jag hatar oxo spindlar... tycker du är riktigt duktig som kan hantera dem så bra! Du ska va stolt :)

/Pernilla