torsdag 13 augusti 2009

Det är fel i elledningarna ute på våran tomt....

I morse så skorrade det så högt att jag började på att fundera på vad det kunde vara , har hört det förut men idag var det extra högt.Efter ett tag så började jag på att bli ganska irriterad på ljudet. Så jag gick å spinka lite på grannens tomt för att se vad det kunde vara???? Jävla grannar kan dom inte tänka på oss andra lite också.
Men när jag kommer närmare tomtgränsen så hör jag att ljudet inte kommer ifrån grannen , utan ifrån träden och elledningarna.
FAN!!!!!! Det är fel på elledningen och det blir bara värre å värre och ljudet flyttar sig hela tiden mellan ledningarna, ja nu tordes jag ju nästan inte vara ute.
Så jag ringer till Pontus för att höra vart jag ska ringa , så de kan komma å fixa ledningen , helt klart så har det blivit ett fel när det var strömavbrott och dom var här och fixade det.
Ring Hydro Quebec säger Pontus.
Men precis som jag ska till att ringa så kommer Eva med barn, jaaahopp .... då fick jag säga till henne att det nog inte går att vara på våran gård å bada, så jag måste ringa å få hjälp.
Eva frågar varför , å jag förklarar.
HAHAHAHA....... hånskrattar hon åt mig, - ja gör det du, men vad ska du säga då????
- Att de ska komma å ta bort ljudet ?
Då visar det sig att det är väldigt stora skalbaggar som gör detta oväsen. Vilket jag aldrig har varit med om. Hrmf........ Pinsamt värre, och att jag dessutom blev så irriterad på alla över det och beskyllde än den ena än den andra.
För att inte tala om att det kunde ha blivit en vääääldigt dyr historia, att ringa å få en utryckning så där.
Varför ska jag alltid göra bort mig när jag lär känna nya människor??????
Som tex. i förrgår när vi var bjuden till Eva , då lekte alla barnen så fint där i deras fina hus.
Och föräldrarna sa till dem att ta det lugnt så att inte någonting skulle gå sönder.
Då får jag helt plötsligt ett utspel å ska smacha en ballong till barne för att vara rolig.
Så jag tar i ordentligt , men tyvärr så blir det en sne träff å ballongen far inte alls dit jag hade tänkt, utan rakt upp i kristallkronan å med en sådan kraft att alla kristaller bara rasar å flyger ner å som om inte det var nog så står ju alla barnen under detta regna av kristaller.
OPS............ssss...... Å med denna värme och att man blir lite stressad så börjar jag ju naturligtvis toksvättas med.
Vi får väl se om hon vill träffa oss igen .........Kanske inte......

Sedan kom Fru Fundersam hit , med en stooor bil till Axel som kan sitta i och trampa med fötterna. Hon är snäll hon. Å så badade vi allihopa , men det var bara jag som kunde simma, så jag fick vara badvakt.
Och att ha 4st barn i värmen utan blöjor är en annan ny upplevelse, alla kissar över allt, å hela tiden, men som tur var så bajjade ingen.

Nej nu har vi tagit kvällsdoppet och snart är det dax att lägga Axel.

Fru Walterstad

1 kommentar:

Emma sa...

Hahaha! Underbart smidigt! Låter som något jag hade kunnat gjort..