torsdag 13 augusti 2009

Svårfar är tillbaka, tjohoooooo......

Äntligen........ Du ska bara veta vad jag har saknat dina kommentarer.

Idag blir det pooolläge för hela slanten, och vid 0930 kommer lite andra barn hit som vill bada med oss.
Och i morgon är det fredag igen, herre guuud vad veckorna går fort. Ser inte ut att bli camping denna helg heller , för det ser ut att bli ballongfestivalen istället.

Igår så skulle Pontus koka en tutte och glömde den , så efter ett tag var hela huset fyllt med en ny spännande doft, men tyvärr så var det inte riktigt våran doft så vi vill bli av med den, men den hänger liksom kvar i huset. Någon som vet hur man gör?

Det är konstig ändå hur olika man tänker och beter sig.
När det gäller om saker går sönder , så är Pontus å jag heeeelt olika i vårat tänkande.
Jag bryr mig inte så mycket om när saker går sönder, har det gått sönder redan och det inte var meningen så tycker jag att det inte är någon mening att bli ledsen eller irriterad, för det är ju liksom bortkastad energi. Och jag bryr mig visssst om våra saker.
Så jag släpper det lika fort som jag får reda på det.
Medans Pontus är heeeel olik mig , han går å grämer sig länge , länge över saker.
Å jag tycker så synd om honom, speciellt om det är han som har misslyckats.
För han lägger på sig så mycket även om ingen annan gör det. Till ingen nytta, för det är ingen mera än han som lider av det ju.
Japp alla är vi olika, ett mellanting kanske vore det bästa.

Fru Walterstad

Inga kommentarer: