torsdag 20 augusti 2009

Är man kvinna så ska man bestämma......

Varför är det så?????? Min make vill att jag ska bestämma allt hela tiden. Och oftast går det ju bra.
Men tänk vad härligt det skulle vara ibland att inte behöva tänka själv å bara överlåta det till sin andra hälft.
Å vad enkelt det är för Pontus då han alltid kan skylla på mig om någonring inte blir som han hade tänkt det, - Jaaaaa.... men det var ju du som bestämmde detta , inte var det jag. säger han då.
Pontus favvis uttryck är - jag vet inte.
Tänk att en så otroligt duktig å smart man aldrig vet någonting.
I helgen var det 4karlar här och 2 tjejjer. Och av 4st karlar var det 4st som inte visste någonting.
Dom kunde inte bestämma någonting , och visste ingenting. Det slutade med att efter 1,5timme så bestämmde vi tjejjer , annars hade vi suttit här än.
Emma försökte t.o.m. underlätta för dem genom att ge dem olika alternativ , men med två alternativ så var det ett för mycket tydligen.
Och det roliga var att vi tjejjer inte ens skulle vara med för vi hade redan bestämt oss för vad vi skulle göra.

Jag vill inte ha allt annsvar jämt, och just nu är det en sådan situation.
Vi vet inte vad vi ska göra i helgen, om vi ska campa eller vara hemma och göra småutflykter här hemma. Så Pontus sa till mig att jag fick bestämma, hmmmm.......
hmmmm........... ååååå... vad svårt.....hmmm......
Nä det går inte, jag kan inte bestämma mig. Svårt.
Jag måste fundera en stund till......

Fru Walterstad

6 kommentarer:

pivan67 sa...

Men du vet väl hur det är Män kan ju inte göra två saker samtidigt, så när de ska bestämma mellan två saker då är det lika där!!
Förstår att det kan vara skönt med att bara åkamed för det tycker vi Kvinnor också om!!!
Nä Pontus var man och låt Viktoria vara ledig någon dag!

Pia :-)

Petri sa...

Men om man vill bestämma och inte får då. Jag känner mig överkörd överallt just nu. Skulle vara så skönt att bara få säga nej. Ja ni är fantastik på att bestämma även över dom ni inte känner.

svårfar sa...

jag har lyckats..jabadaba....
go pontus gooo
fassan

Viktoria sa...

Hahahaha......
Ja man ser saker ur olika synvinklar.
Å man är ju sig själv närmast.

Jossan sa...

Det där känner jag igen!
Man tvingas till att bestämma allt, varje dag..
Men den dagen man faktiskt skulle vilja bestämma något själv får man det kastat i ansiktet - Du bestämmer ju alltid allt..

Könsdiskriminering! =P

Anonym sa...

kvinnligt trams.