fredag 14 augusti 2009

Goood morgon fredag.......

I natt har det varit svårt att sova , varmt trots AC.
Nu ska Axel å jag fara å handla så fort affärerna öppnar, inför grillningen ikväll med Fam Jonssons. (Undra om det blir en ny hit i natt)
I morgon blir det ballongfestival, det ska bli kul. Men vi törs inte åka luftballong.
Men det ska bli häftigt att se alla ballonger i luften, och för Axel att gå på ballonglandet mm mm mm......... Sedan skadar det ju inte att det är en masssssa bra artister som spelar där.
Det enda som oroar mig är att det är så himmla varmt här, så det får nog bli på kvällskvisten vi far dit, för annars lär man väl dö av värmeslag. Denna vecka ligger tempen på runt 30grader i skuggan men med fuktigheten så är det närmare 40grader, så ni förstår ju att det är lite varmt och fuktigt ute. Det gäller att hålla alla dörrar å fönster stängda så inte värmen kommer in i huset.
Sedan är ju jag tvungen att ha byxer på mig hela tiden för min laserbehandling på benen.
Så numera så badar jag med tightsen på mig.

Glömde att tala om att Fru Fundersam visade mig i går hur jag ska göra med Opiumet som jag odlar på framsidan. Men tyvärr så tror jag inte att jag törs.
Annars så visade hon mig hur jag skulle göra med knopparna , men ska tydligen skrapa med en kniv på knoppen så att man får vätskan som riner ur och sedan så ska man tydligen bara slicka i sig det. Och det var inte bara drogande , tydligen så är det en väldigt bra medicin också.
Jaaaaa... det är en kvinna med många talanger.


Nu ska jag försöka att damsuga innan det blir för varmt så att jag inte orkar göra någonting.

Fru Walterstad

2 kommentarer:

anna sa...

ööh nu fattar jag ingenting...

disco sa...

hahaha
skicka på posten åt mig.
kram