måndag 5 januari 2009

God fortsättning



Först vill jag skriva om våran NY resa. Det tog ca 7timmar dit , men då tog tullen ca 1timme också.Och 30 min till lunch.
Jag tycker att det är konstigt i tullen då man får ett papper med några frågor som man ska svara ja eller nej på , och frågorna är helt otroligt konstiga , typ , är du en terrorist?, är du en spion?
är du psykiskt sjuk?mm mm Finns det någon som svarar ja på de frågorna??

Men iaf när vi kom fram blev vi mottagen av Markus,Ofelia, Ruben svärföräldrar till M, Jennifer svägerska till M. Sedan åt vi en helt underbar nyårsmiddag MUMS!!!!! Som Ofelia 70år,fortfarande läkare och från Filipinerna hade lagat. Vilken otrolig kvinna, hon servade oss hela vistelsen med allt och jobbade på sjukhuset. Och var dessutom glad hela tiden. Som hon hoppas jag att jag blir. När kl slog tolv så var vi alla så trötta att 00.05 låg alla å sov.

Dag 2. For vi in till stan Markus som hade tagit ledigt ifrån jobbet guidade oss runt hela dagen.
Han var den perfekta guiden och visade oss alla sevärdigheter som man vill se.
Allt från en knark deal, till 5 Aveny, Broadway, Time Square, Central Park mm mm mm.
Vi gick även in i en leksaksaffär där hade dom barbie cat walk, bb men sköterskor, man kunde designa egna dockor, bilar mm mm mm ja dom hade allt som man kunde drömma om som barn.
TACK!!!!!!!! snälla Markus.
På vägen hem fick Axel en Smurf av Markus. Och väl hemma igen så var det samma visa som dagen innan d.v.s. middagen på bordet med alla dess läckerheter. Efter middagen så satt vi å snackade med Ruben från Cuba , om alla hans livsäventyr å jag kan lova att inte en sekund var tråkig. Jag har nog inte fattat hur det är och var i Cuba. Han lärde även Axel att förstå eng. för första gången. Jag tror att dom blev riktiga polare.

Dag 3. Vi for in ganska tidigt och gick i China town , och rätt som det var så var vi mitt i ett polisdrama, med en massa poliser som tog några gangsters. Konstigt nog så var jag inte rädd utan det kändes mera som om vi var med i någon film. När vi kom in i Little Italian så åt vi luch på en mysig restaurang och troligtvis så har självaste Maffia Bossen suttit där någon gång för restaurangen var 100år gammal. Sedan fick Anna å jag titta i lite affärer, Anna hittade en jacka och jag ett linne. Även denna dag var Markus den perfekta guiden.
Och när vi kom hem igen så var det samma vis som de föregående dagarna middagen på bordet.
Anna å jag åt så det stod härliga till, för ni vet väl att man aldrig kan bli så mätt att man inte får ner en liten bit till.
Till middagen fick jag en julgrans kula av Markus som var jättefin, så nu kommer jag alltid att minnas denna dag , när jag klär våran julgran.
Efter middagen så blev det flera historier av Ruben, jag hade nog kunnat sitta å lyssna hela natten om jag bara hade orkat.

Dag 4. Så åkte vi hem via ett stort köpcentra med en massa märkes affärer.
Tullen tog denna dag ca 2timmar puhhhh.....

Ja denna resa var helt fantastiskt bra på alla sätt å vis. Vi vill tacka Markus för allt.
Och hoppas så klart att vi kan får bjuda igen när ni kommer hit och hälsar på.

Viktoria

1 kommentar:

majsen sa...

Halla Dar,

Det ar jag som skall tacka for ett par fantastiskt harliga och roliga dagar tillsammans med er. Ni ar alla sa varmt valkommna tillbaka och givetvis kommer det att bli ett besok till Montreal har i framtiden.

M i NY