måndag 19 januari 2009

Bamse världens starkaste björn.

Jag har alltid tyckt att Bamse är såååå bra, men ju flera gånger jag ser Bamse med Axel desstå mera tycker jag att han är konstig.
Först och främst så är han inte världens starkaste björn , för det är min pappa.
För för att bli stark så måste han dopa sig med honung,mmmmm.... just det ,,,,honung.
Sedan är det så konstigt för vissa djur är djur och vissa djur är som människor, att dom sedan inte har sin rätta storlek är ju helt förvirrande då tex krösus sork nästa är lika stor som alla andra.
Sedan ska dom ju vara så jälva duktiga hela tiden och snälla och ingen ska ju göra illa någon annan, men Farmor hon står själv och steker köttbullar , okej!! , och var kommer den köttfärsen ifrån?
Och när Bamse dricker sin honug så kastar han hela tiden bort alla sina burkar där han står, vid det här laget borde det ju vara burkar över allt, visst, så det så. Så inte är han direkt miljövänlig heller.
Jag tror även att han är lite efterbliven för han är alltid sist med att se alla farer.
Ja ja ja ...... jag vet att det bara är på tv, men ändå´rå.
Och detta är bara en liten del av allt som är på Bamse.
Nääää.. jag tycker att min pappa Björn är den bästa Björn som finns.

Viktoria

Inga kommentarer: