måndag 12 januari 2009

Måndag å jag har gjort det igen.

Idag efter jag fixat undan allt efter helgen så ringde Egla from Lattvia. Jaaa..... jag har ju kallat henne för Elga hela tiden å inte har hon sagt någonting till mig heller.
Men iaf. så ville hon gå ut å gå i det fina vädret, vilket vi gjorde.
När vi går där å snackar så börjar vi prata om Kyrkis som vi går på tisdagar å torsdagar.
Alla är tvungen att skriva upp sig på olika saker att hjälpa till med när man är där.
För mig så passar det perfekt att öppna stället då jag kör Anna till skolan kl 0850 , och kyrkis ska öppnas kl 0930. Och det fanns en massa lediga luckor att skriva sig på där.
Så jag skrev mig där på alla mina tider som jag måste vilket är 4 eller 5 st. Trodde jag iaf.
För då frågar Egla mig om jag gillar pyssel??????
Men med min vanliga tur så visar det sig att jag inte alls har skrivit mig på att öppna, näääää´rå.
Och att jag inte anade oråd när ingen annan hade skrivit sig där, men nääääää´rå inte jag inte.
Vad jag har fyllt i för ruta var att ha en aktivitet varje gång med alla barnen, dvs. baka eller något annat pyssel. Men JAAAAAAA.... vad bra att jag gjorde det, KUL.
Kul att ha annsvaret för alla barn och fantasin fullständigt flödar om vad jag ska hitta på med alla. Det är ju så lätt när alla är mellan 1-3år och att jag dessutom har Axel att ta hand om.
Att jag sedan inte kan ett ord Franska är ju också toppen då man vill förklara för alla små liven vad vi ska göra.
Som sagt såååå har jag gjort det igen. Att det alltid ska drabba mig, jag fattar inte varför.
Ja detta ska bli en spännande och annorlunda upplevelse. Men jag har ju iaf. en vecka på mig att tänka på.
Någon som har en idé???????
Det får inte vara sång , lek , eller läsa bok, utan det måste vara något pyssel.

Vi funderar även på att fara på en liten semester i början av Mars , eller ..... okej det är jag som funderar på det, men jag vet inte vilket land som är bäst, Cuba, Mexico, Jamaica eller Dominikanska?

Fru Pysseltanten

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha....jag tycker att det passar dig ypperligt .....du är ju pysslig. Prova modell lera kanske......

Kram
A

majsen sa...

Halla,

Om ni funderar pa att aka till Dominikanska kan ni prata med min kara mor, de bodde ju dar i 2 1/2 ar.

M i NY