söndag 25 januari 2009

Igår var det lördag.

Igår var vi på Fundomundo ett ställe med lite klätterställningar mm mm. Så Axel fick röra på sig lite. Sedan var vi bara hemma hela dagen.
På kvälle tittade vi på The Wrestler med M.Rourk, men vi hade svårt att bestämma oss för om vi tyckte att den var bra eller dålig. Men jag tror att jag tycker att den var ganska meningslös.
Det är svårt att säga men Micky var väldigt bra som skådis i filmen och passade verkligen i rollen.

Sedan tänkte jag igår på att jag verkligen är dålig på namn. För när jag var hos Egla så var det två namn att komma ihåg och jag kommer inte änns ihåg ett namn. Hur svårt ska det vara?
Jag fattar inte varför jag inte kommer ihåg, nä ...istället blir det att jag hittar på egna namn.
Jag vet fortfarande inte vad våra grannar heter, jag tror att jag fått detta fenomen efter min far som inte heller kommer ihåg namn på folk, eller rättare sagt han kommer inte ihåg dem över huvud taget.
Men som tur är då, att han har mamma som kommer ihåg vad alla heter.
Hon vet även vad deras kusiner heter både i flicknamn och som gift och vart alla bor och vad deras grannar heter. Numera tror jag även att hon håller koll på alla nyfödda och vilka som dör.
Om min mamma ska berätta om en person så får man först veta hela dennes bakrund och hela hennes familjs bakrund. Vilket i sig kan vara ganska intressant men det bruka ta ett tag innan hon liksom kommer till saken.
Min pappa han berättar över huvud taget ingenting om någon, för han kommer iaf inte ihåg personerna eller vad som har hänt.
Och jag tror att det är den genen som jag och Agnes har fått ärva av honom. Medans Anna är mer lik mamma.

Min pappa blir inte änns upprörd , jag tror nog att jag aldrig har sett min pappa arg på min mamma. Vet inte om han inte kommer ihåg vad han ska bli arg på.
Jag har hört talas om en gång , men jag tror att det var innan jag fanns till.
Då höll min mamma på att killa honom hela tiden, och han varnade henne flera gånger, men mamma gav sig inte. Då tog min pappa och smetade in henne i glass och bar henne till badkaret och spolade vatten på henne. Sedan vet jag ingen fler gång.
Jooo... jag tror även att han har kallat henne för jävla pisskärring en gång.
Jo ni såg rätt , pisskärring var det. Och det tror jag är det grövsta som har lämnat min pappas mun. Tyvärr så har jag själv inte hört eller sett detta så jag vet inte med säkerhet att allt detta är sant.
Och om man frågar pappa så kommer han säkert inte ihåg det, men serrrú det gör min mamma.
Och hon påminner honom om allt som hon är rädd att han ska glömma om och om igen.
Man kan tro att hon ältar saker men så är det inte har jag nu förstått, utan det är för min pappas eget bästa, så att han aldrig ska glömma sitt förflutna.

Mamma och pappa ni är bäst, jag älskar er.
Tänk jag började prata om att jag inte minns namn men det slutade med ,,,,ja jag vet inte vad.

Viktoria

Inga kommentarer: