måndag 5 januari 2009

Gubben ligger med ryggskott precis lagom till hocky wms final Kanada - Sverige

Det har nu gått drygt 3mån å jag tror att vi alla har fått den hemlängtan som dom varnade oss om på utblidningen att vi skulle få vid 3-4mån.
Jag längtar efter min Tanja, och alla mina vänner , för jag har ännu inte fått någon vän som jag har hemma , jag har nu bestämt mig för att jag ska försöka att komma ut lite mera på ställen där jag kan träffa lite nya människor som jag kan lära känna.
Jag börjar redan i morgon då ska jag på kyrkis med Axel.

Sedan är jag lite besviken på mina nära å kära att ingen hörde av sig när min mamma var så sjuk över nyår.
Att hon inte vill oroa oss, skulle ni inte ha brytt er i. JAG VILL VETA VAD SOM HÄNDER NÄR DET HÄNDER.
Men mamma har nu lovat att berätta om det händer någonting i fortsättningen.
Nu undrar ni förståss vad som har hänt min mamma. JOOOOoooo...
Hon rammlade ihop och dom fick ringa efter ambulans, och när hon kom in så hade hon en snabbsänka på närmare 400 det normala är 7-10 , så då förstår ni vad sjuk hon var.
Hon blev dragen hit å dit men dom kunde inte hitta vad det var för fel på henne , ett tag var hon nära att bli opererad , men efter många om och men och någon dag senare så visade det sig att det var en väldigt ovanlig lunginflammation. Lääääskigt värrrre.
Men nu är hon iaf hemma men blir helt slut bara av att prata i telefonen.

Krya på dig mamma , vi älskar dig.

Dotter till en tjurig mamma.

3 kommentarer:

majsen sa...

Hoppas verkligen att din kara mamma kryar pa sig :-)

Sedan nar det galler hemlangtan, det kan jag verkligen forsta att det finns. For langtan till ens vanner, familj, nara och kara etc den finns dar. Men ni skall aven se att nar ni aker till Sverige i sommar sa kommer ni att langta tillbaka till Montreal. Hemlangtan den gar i vagor, upp och ner...och tank anda vad roligt det kommer att bli att se alla efter alla era aventyr i Kanada.

M i NY

Anonym sa...

Tråkigt att höra att din mamma varit/är så dålig men nu ska hon väl sakta men säkert krya på sig med antibiotika(antar jag).Förstår att du vill veta vad som händer:)

krya på dig Marianne:)

Lite avundsjuk på dina rese upplevelser....passa på att njuta...
Kram

A i S-svall

Anonym sa...

Hoppas ryggen blir bra... snabbt! Och vad tråkigt med din mamma, skönt att hon kryar på sig!

Guuud vilken vistelse ni haft i NY. Hade jag inte varit så feg att prova på nya resmål, hade jag k a n s k e vågat mig på NY, eller nä... jag skulle skitit på mig om jag hamnade i en liknande situation som polisdramat.

Kuuul att det går att kommentera nu! Tack Pontus :-).

Ha det jättebra!